Sporthorse

Trådstartare
Hej,
Är det någon som har appen tik tok?
Jag har ett vagt minne av att den var med på plus pga att den lurade barn att ladda ner gratis men sedan kostade massor.
Är det fortfarande så?
Jag Vill ladda ner den, men inte om den kostar pengar senare.
Är det någon som har svaret på mina funderingar?
 
Hej,
Är det någon som har appen tik tok?
Jag har ett vagt minne av att den var med på plus pga att den lurade barn att ladda ner gratis men sedan kostade massor.
Är det fortfarande så?
Jag Vill ladda ner den, men inte om den kostar pengar senare.
Är det någon som har svaret på mina funderingar?
Det du läst om är nog en tiktok användare som bjöd in folk/barn till livesändning där det kostade pengar. Vart livesändning var står det inget om och jag har inte sett nått på tiktok som kostar pengar.
 
Jag har också TIkTok, och har inte stött på att det kostar något.
Dock ska man vara medveten om att de tjänar pengar på något = dina uppgifter.
Jag har dock sett till att appen inte har tillgång till några funktioner, så som kamera, kontakter, ljud, gps mm. Jag räknar dock fortfarande på att de får ut någon information om mig ändå - en har begränsat dem lite.
Jag kikar på lite videos ibland när jag är uttråkad - men det är lätt att fastna en lägre stund än jag hade tänkt.
 
Jag har också TIkTok, och har inte stött på att det kostar något.
Dock ska man vara medveten om att de tjänar pengar på något = dina uppgifter.
Jag har dock sett till att appen inte har tillgång till några funktioner, så som kamera, kontakter, ljud, gps mm. Jag räknar dock fortfarande på att de får ut någon information om mig ändå - en har begränsat dem lite.
Jag kikar på lite videos ibland när jag är uttråkad - men det är lätt att fastna en lägre stund än jag hade tänkt.
TikTok tjänar väl främst pengar på musiken och inte så mycket på användarnas uppgifter på det sättet så det är inte något man behöver vara orolig för.
 
TikTok tjänar väl främst pengar på musiken och inte så mycket på användarnas uppgifter på det sättet så det är inte något man behöver vara orolig för.
Samtidigt ska man ju ha i åtanke att det är en kinesisk app, den spionerar nog på dig, inte så mycket för att få uppgifter för att sälja, utan för att bara övervaka
 
Samtidigt ska man ju ha i åtanke att det är en kinesisk app, den spionerar nog på dig, inte så mycket för att få uppgifter för att sälja, utan för att bara övervaka
Nja, tror nog inte dom bryr sig om så mycket annat än att se vad det är man tycker om och leder videorna åt det hållet och visar det man vill se.
 
Är det mest barn som använder tiktok?
Har mest tänkt använda det till att lägga upp ridfilmer med musik.
Ingen aning faktiskt då jag inte har appen själv men tror det är alla möjliga. Det är väl 13 som åldersgräns på tiktok också som på fb och instagram men det verkar vara mer regel än undantag att alla ungar har det också.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
556
Senast: Karolina90
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 123
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 165
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp