Tik som luktar gott....

giffan

Trådstartare
Jag har en gammal blandras tik, blir 12 år nu i januari.
Alla hannar är henne i rumpan hela tiden.... precis som om hon luktar löptik...? Är det så att tikar som blir äldre luktar extra gott, eller är de dåliga på att tvätta sig??
Min förra hund, en tollare som blev 12, var det likadant med.
Har funderat länge på detta och hoppas att någon har ett svar.

Sv: Tik som luktar gott....

Min gamla blandrastik, blev tretton, var ganska manhaftig i sitt sätt, många frågade: vad heter han?

Och hon ogillade hannar hela sitt liv utom typ tre timmar på hela löpperioden, men även då var hon väldigt kräsen, hannar var väldigt sällan efterhängsna på henne.

Däremot har en kompis en dalmatinerfröken, och det är verkligen en superfemenin hund, hanhundarna är som galna i henne oavsett årstid löp eller inte.

Så jag tror inte att det är åldersrelaterat, däremot tror jag att precis som mäniskor att hundar är mer eller minder maskulina/femenina

Jag är inte sååå himla duktig på hund asså, men va jag har fått lära mig så "hälsar" hunden så???
Alla (de flesta) hundar jag varit i kontakt med har nosat på varanndra så, och enl. hundkurs instruktör så va det en slags hälsning.
Hundarna i fråga har varit i alla slags raser och åldrar, och storlekar. Även valp och blandras (om nu det ska ha betydelse)

Blandrastik skrev:
Så jag tror inte att det är åldersrelaterat, däremot tror jag att precis som mäniskor att hundar är mer eller minder maskulina/femenina
Men det som är grejjen är att hanhundarna har inte varit nämnvärt intresserade av henne förut, inte så som de är nu... De ger sig verkligen inte. Och försöker även hoppa upp på henne även om hon sätter sig ner eller "snäser" av dem.
Det var exakt likadant med min andra.

Cronis skrev:
Jag är inte sååå himla duktig på hund asså, men va jag har fått lära mig så "hälsar" hunden så???
Alla (de flesta) hundar jag varit i kontakt med har nosat på varanndra så, och enl. hundkurs instruktör så va det en slags hälsning.
Hundarna i fråga har varit i alla slags raser och åldrar, och storlekar. Även valp och blandras (om nu det ska ha betydelse)
Det här handlar inte om hälsning. För att de nosar varandra i bak vet jag att de gör när de hälsar.
Har två tikar till och det är ingen hanne som bryr sig om dem, på det sättet de är efter min äldre.

Verkligen ingen som har andra idéer???
Hon har inte löp nyligen och ska inte löpa?
Han hundarna visar inget intresse för mina andra två tikar,,,

giffan skrev:
Verkligen ingen som har andra idéer???
Hon har inte löp nyligen och ska inte löpa?
Han hundarna visar inget intresse för mina andra två tikar,,,

De gillar helt enkelt en mogen kvinna!
de ska plockas precis innan de är fallfrukt.....

Ja det är ju sant.... men ack så irriterande att hannarna inte fattar att det är locket på liksom...
Tänkte mera på att eftersom båda mina tikar som uppnått denna ålder, har visat sig intressanta hos hannarna, att det kan vara något som gör dem attraktiva....

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 271
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka