Tik + Hane

I

InsaneSpliffwizard

Finns det ngn som har en tik o en hane? Hur funkar det?
Hur gör ni när tiken löper?

Sv: Tik + Hane

Jag har 5 tikar och 5 hanar :)
När någon av tikarna löper, så får hon bo i vårat sovrum enbart och resten av hundarna går som de vill i huset.

:eek: Tio hundar?

Spliffen o Hardy skiljs snart åt (mitt fel:o) o min sambo letar lite löst efter en ny hund, så vad är smartast, o leta bland båda könen, eller är det smartare o leta efter en hane?

Det är ju lättsammare ur tjuvparningssynpunkt att skaffa en hane om sambon inte funderar på hundavel ;)

Sant, dock är Spliffen en papillon och vi kikar efter en större hund.

Så hur som helst, når han inte upp :D

InsaneSpliffwizard skrev:
Sant, dock är Spliffen en papillon och vi kikar efter en större hund.

Så hur som helst, når han inte upp :D

Min farfar såg en tax och en hovart para sig. Då hovarten ställde sig nedanför en trappa och taxen hoppade upp ett par trappsteg också var karusellen igång;)

Så det där att de inte når upp ska vi nog tala tyst om.

Min hanne o tik gick ihop i 7 år - en miss vart det - gubben gick in i garaget och när han kom ut 10 sek senare var dom i full gång. Sprutade tiken.
Annars brydde sig hannen mycket lite - ett nej när han nosade räckte. Höll dom åtskilda när vi inte var med o nattetid.
Skilland på vår gamla jakthund som var otröstlig när en tik löpte - 5 km bort

Vi har tre hanar och en tik.

Tiken har precis löpt och det är inga problem. Hanarna vet att det absolut inte är deras uppgift att sköta förökningsprocessen i flocken.

Hej...Japps jag har en amstaff hane + en amstaff tik...Tiken får bo hos mina föreldrar..eller hanen..så det är bra :banana:

Vi hade en goldenhane och dito tik. Normalt hölls de oftast i köket vilket var möjligt tack vare en grind i öppningen mellan kök/matsal och hall. När tiken löpte fick den ene (oftast hanen) vara i köket/matsalen på ena sidan grinden, och den andre på andra sidan med tillgång till övervåning. Hanen gnisslade lite när hon höglöpte och de var på var sin sida om grinden, annars var han väldigt lugn.

Jag brukar låna ut en av hundarna till mina föräldrar under höglöpet. Men bara för säkerhets skull, annars är det ju bara att hålla ett extra öga på dom och såklart aldrig lämna dom ensamma tillsammans. Ska dock kastrera (sterilisera) tiken då jag får råd.

InsaneSpliffwizard skrev:
Finns det ngn som har en tik o en hane? Hur funkar det?
Hur gör ni när tiken löper?

Sätter upp en grind i huset så får som bo på en varsin sida.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 287
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama