tiippppssss

J

jiowana

:crazy: Några tips på hur man kan göra så att hästen ej tar ut tungan.. eller vad har ni för erfarenheter? :crazy:

Sv: tiippppssss

Tar den tungan över bettet eller sträcker den bara ut tungan? Min häst försöker ta tungan över bettet när jag blir lite för hård hänt... :angel: Och om bettet sitter lite långt ner.

Om hästen lägger tungan över bettet för att undkomma dess inverkan kan det vara bra att prova med ett tungfels bett som förhindrar detta.

En häst i min kompis stall låter tungan hänga ute när man rider.
Vad jag har förstått är det inget man kan göra någonting åt då den inte har fel på tänder eller något annat i munnen.
Var dock inte så kul då de höll på tävla dressyr och hästen hade tungan ute ;)

Liknande trådar

Trav Jag behöver lite tips och höra era erfarenheter. Jag ska sätta tungband på en häst för första gången. Den drar då snabbt upp tungan i...
2
Svar
34
· Visningar
3 295
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 578
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama