Tigerbalsam vs Liniment?

sollyckan

Trådstartare
Trodde jag hade liniment kvar här hemma men självklart var det slut och affären öppnar ju inte förrän måndag. Kan man använda tigerbalsam på en häst? Har en häst som har en svullnad kvar efter en rejäl spark och fick då rådet att använda liniment (som vi vanligtvis har hemma såklart men inte nu grrr). Hon går ute i hage, ensam nu bredvid de andra så hon tar det lite lugnare:P Funderar på om det skulle kunna funka med tigerbalsam och linda eller om jag helt enkelt ska strunta i det och vänta till måndag när jag kan köpa mer liniment. Vad skulle ni gjort?

Sv: Tigerbalsam vs Liniment?

Hej!

Jag skulle nog vänta.. Eller kolla med andra som har häst i närheten om de kunde låna ut lite. Om du har koll på vilka ämnen som ingår i de liniment du brukar använda så kan du ju läsa på tigerbalsam och se hur mkt de skiljer sig. Kan ju hända att det är ungefär samma innehåll? Då är det säkert ingen fara.

Lycka till :)

Sv: Tigerbalsam vs Liniment?

Tigerbalsam är som ett svagare radital. Så jag hade bara kletat på och lindat . :)

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 831
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 479
Senast: Mirre
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 308
Senast: Summerwind
·
Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 575
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka