S

Skimraa

hej jag satt och kollade på OS och det var några som fick tidsfel vad är det??

Om hästen landar i fel galopp efter hindret får de fel då?
(det var min kompis som kollade på hoppning och då såg hon det)

Sv: Tidsfel??

hej jag satt och kollade på OS och det var några som fick tidsfel vad är det??

Om hästen landar i fel galopp efter hindret får de fel då?
(det var min kompis som kollade på hoppning och då såg hon det)

Tidsfel får de när maxtiden för att rida hela banan har gått ut tex: om maxtiden för o rida banan e 90 sek och de rider på 95 så får de tidfel.

nej de får inga fel om de landar i fel galopp.

ja de har ju satt en tid som de måste vara inom. annars kan man rida hur långa vägar som hälst oxå. de måste ju va lite tämp ocksånt, så den var ju på 90 sek somde står ovan och om de får 91 sek får de 1 tidsfel, 92 får de 2 tidsfel osv. hoppas du förstår ;)
och man får gå och landa i vilken galopp man vil ;)

Nja får man inte ett fel var fjärde sekund, dvs överskrider man maxtiden på 90 sekunder får man ett fel, och passerar man 94 sekunder blir det två fel osv?

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 992
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går fick Wilma Hellström beskedet att hon inte får åka till OS. I dag svarade hon med ett toppresultat – som tvåa i GP-hoppningen på...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 251
Senast: Robina
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
30
· Visningar
1 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka