Tidningen Ridsport

T

Torahz

I går så köpte jag tidningen Ridsport och blev ganska besiken på att inte hitta en enda artikel om Distansridning.
:confused:

I världen så är distansen större än fälttävlan och för att lyfta distansen som gren så vore det bra om det skrev något om det i tidningen.
Upplever att det är många som inte har en aning om att det finns en gren inom ridsporten som heter Distans. :mad:

Vad tycker ni?

Sv: Tidningen Ridsport

När det är tävlingar så finns de i ridsport. Det har helt enkelt inte varit någon tävling vid utgivningen av det nr.
Men givetvis kunde det skrivas mer om distans.
// Linda

Det är faktiskt så att Ridsport generellt sett har dragit ner på bevakning av tävlingar. Numer rapporterar man inte från lokala och regionala tävlingar utan enbart nationella, elit och internationella. I distansens fall innebär detta att man enbart rapporterar från 120 km och uppåt, samt mästerskap och eventuellt cuper.

Det vore dock trevligt om det kom in andra typer av reportage, men då får vi nog själva dra vårt strå till stacken och tipsa eller skriva. Det vore ju även bra om Ulf Lonäs fick ihop någon distanskrönika ;-)

Vad gäller storleken på distans så är det faktiskt så att 2008 var distansen näst största disciplin inom FEI räknat på antal events; enbart hoppningen var större.

Visst är det som Dinamith säger och jag kan säga att jag själv är väldigt nöjd med tidningen Ridsport.
Deras nya nummer som damp ner i brevlådan idag innehåller en hel del bilder och en trevlig rapport från SM och är typ två helsidor om jag inte missminner mig nu när jag inte sitter med tidningen framför mig och det tycker jag inte är fy skam alls!

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 090
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 700
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 369
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka