tidigt födda

_saga_

Trådstartare
Från vilken vecka kan man rädda för tidigt födda?
Har två bekanta som fick sitt barn i fredags, beräknad till slutet av november! Men jag vet inte vilken vecka och jag vet inte hur det har gått... jag håller tummarna hårt hårt!
 
Sv: tidigt födda

Fran vecka 23, tror jag ar det tidigaste. Men da ska man ha tur.... Pa mitt sjukhus sager de att det ar 80% overlevnadschans fran vecka 29 (jag ar ju lite extra intresserad av detta eftersom jag ar gravid med tvillingar och risken for for tidig fodsel ar stor).
 
Sv: tidigt födda

Vecka 25 hörde jag när jag var gravid.

Dina vänners bebis har fötts ca 3-3.5 månad för tidigt, så då borde hon ha varit i ve 25-28 ungefär?

Hoppas allt ordnar sig för dem och att barnet blir ett friskt och välmående barn!

/Timsetim
 
Sv: tidigt födda

Jag har en kompis vars son kom i v25 och det har gått bra! Hoppas det går lika för din väninnas bebis!
 
Sv: tidigt födda

vecka 25 till 28 är ju en bit ifrån men min syster födde sitt barn vecka 34 och efter 3 dagar på BB med lite solning fick dom åka hem. Inga problem..

En barndomskompis till mig föddes 3 månader förtidigt.. Han va tydligen jättehårig men inga fel på honom idag!


Hoppas det går bra med bäbisarna!!:banana:
 
Sv: tidigt födda

Oj vad knasigt det måste kännas att få barn för tidigt. Man tänker säkert att man har gott om tid att fixa allt och det där. Sen helt plötsligt har man fått en bebis efter kanske halva tiden! Hoppas allt går bra.
 
Sv: tidigt födda

Ett för tidigt fött, prematurt eller underburet, barn föds definitionsmässigt före 38:e graviditetsveckan! Barn som föds före 29:e veckan kallas mycket för tidigt födda.

Från vilken vecka kan man rädda för tidigt födda?
Har två bekanta som fick sitt barn i fredags, beräknad till slutet av november! Men jag vet inte vilken vecka och jag vet inte hur det har gått... jag håller tummarna hårt hårt!
 
Sv: tidigt födda

Det sista jag hörde är att förutom att det blev en pojke =) så kommer han få bo kvar på sjukhuset tills november. Han har inte längre andningshjälp men det kommer ta lång tid för lungorna att utvecklas, därför skulle han vara kvar så länge! Det var iallafall så dom förklarade.
Så allt är bra! =)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 766
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 683
Senast: Fille
·
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 866
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har fått ont i en arm. Trodde först det var träningsvärk, men när det inte gått över på över två veckor kontaktade jag vården. Jag...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 370
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp