Hoppelhase
Trådstartare
Skulle behöva lite tankar och tips kring detta så allt blir rätt. Min lägenhet är uppsagd till sista oktober men jag kommer flytta redan denna vecka och nästa hyresgäst vill gärna flytta in tidigare. Hyresvärden säger att det är en överenskommelse mellan mig och den nya och inget de lägger sig i. Det vore toppen att få tillbaka hyran för sista veckorna, men jag vill såklart inte riskera att det blir något strul eftersom det fortfarande är jag som står på lägenheten och jag har dessutom fått ett "knepigt" intryck av personen.
Tips på hur man kan utforma ett kontrakt? Blir det ett andrahandskontrakt i 3 veckor eller snarare typ inneboende? Det jag tänkt bör stå med är att hen tagit över en nyckel (de andra 2 lämnas till hyresvärden) samt att hen övertar ansvaret för flyttstädning eller liknande. Hen ska också köpa flertalet av mina möbler vilket jag vill ha skriftligt på så hen inte plötsligt säger att jag lämnat kvar grejer i lägenheten (som sagt, knepig), kan man skriva det i samma kontrakt? Något annat jag bör tänka på?
Tips på hur man kan utforma ett kontrakt? Blir det ett andrahandskontrakt i 3 veckor eller snarare typ inneboende? Det jag tänkt bör stå med är att hen tagit över en nyckel (de andra 2 lämnas till hyresvärden) samt att hen övertar ansvaret för flyttstädning eller liknande. Hen ska också köpa flertalet av mina möbler vilket jag vill ha skriftligt på så hen inte plötsligt säger att jag lämnat kvar grejer i lägenheten (som sagt, knepig), kan man skriva det i samma kontrakt? Något annat jag bör tänka på?