"tidig" hingst hjälp!!!

Sv: "tidig" hingst hjälp!!!

ja, där fanns det ju lite mer info.... o lite andra hingstar me juh!:)

Jag är lite rädd att han om han lämnar stort så kommer jag stå med en avkomma som är upp åt 1.75:eek: om jag skulle använda honom på Sto 1... hon är själv stor och jag vet att andra avkommor på samma mamma som henne har blivit upp åt 170.... för mig räcker det att de blir 1.60-1.67....

Fast på sta 2 kanske han inte skulle vara helt fel! gillade honom annars nämligen!

Råd ang sto 1.

Jag tror du lyckas bäst om du väljer en ädel, högställd gångartshingst med hög ridbarhet. Hon har ju en gedigen välbeprövad stam.

Råd ang sto 2.

Känner tyvärr inte till Fokker

Rent allmänt, lusläs hingstkatalogen och följ bruksprovet nästa år.

Lycka till

borsalino: jag är ju lite inne på att använda en hopphingst till henne, men jag är inte helt säker än! har du nåt bra förslag?
Men som du säger får jag nog kolla ordentligt på bruksprovet...

Har fått lite förslag på Lucky point.... men jag vet inte så mycket om hingsten mer än att han varit i tyskland och gjorde 70-dagarsprov med gott resultat...

nu puttar jag upp min gamla tråd med förhoppningar på att jag ska kunna få lite mer tips.....

har en liten uppdatering ang sto 1, var nere och visade henne på flyinge 3 års hoppningen. Fick bra kritik, men hon gick dock inte vidare till finalen.
Har också kommit på att jag vill försöka lätta upp hennes fram-parti och få fram en lättare galopp mer lämpad för hoppning.

Passade på att kika lite på hingstar när jag ändå var nere, och jag tittade lite extra noga på Tornesch... han såg trevlig ut enligt mig, men nu undrar jag lite mer om vad ni tycker.
Kollade också på Hermes..... gillade den också, men jag är inte helt säker på att jag vill använda en gångarts hingst då jag kommer att hoppa mesta dels.

Är det någon annan som har några förslag? Tar gärna emot förslag på utländska hingstar också

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 567
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka