Tider komma..tider gå..

Trygg

Trådstartare
Har varit frånvarande här på Bukes ett tag..till vissas lättnad och andras sorg kanske..

Men döm om min förvåning.
Ett land har bytt namn..89 056 människor har till himmelen vandrat (ja nån gick nog neråt med kanske). Muslimer går bärsärkargång och fågelinfluensan är inte längre bara ett Lennart Swahnskämt..

Men HÄR, på avdelning körning..där står tiden stilla..
Ty samma tjöt om samma bakselar, samma svänglar och samma självutnämnda proffs som häckar framför dator istället för att ut och förkunna och sprida sitt budskap till den stora massan..

Ni är för goá!

Ta inte illa upp, det var bara en rolig betraktelse..och ett bevis på att jag har rätt är väl att någon kan plocka fram en tråd från 2001!!! och den fortsätter flera år senare som om INGENTING hänt..ty ingen märker ens att tråden tillhör det kungliga bukesbiblioteket..

:) :) :) :) :)

zzzzzz, jag går å lägger mig och vaknar till om ett tag igen för att se om tiden fört mig tillbaka igen..

(((KRAM)))

Sv: Tider komma..tider gå..

Japp, här står vi och stampar på samma jävla ställe, samma folk, samma tjat. Dag ut och dag in. Natt efter natt. Men kul det har vi.

Åh, det tvivlar jag inte ett ögonblick på..med pufffan å gänget:D

Men du har ju iallafall lite andra åsikter än "maffian"..som jag inte hoppas tar illa upp nu:love:

Det var, som sagt, bara en betraktelse...

Och vilka är maffian då? Jag tycker ganska lika med många här ju.

Japp jag o vissa andra kämpar för vagnshästarnas rättigheter trots hårt motstånd från gnälliga och snåla nybörjar kuskar som aldrig lär sig :D :smirk:

Man övar sig på att formulera meningar, skriva snabbare, tänka, och det är positivt fast det handlar om samma sak om o om igen :D
Man får se det positiva, att en liten ponny eller häst har fått det bättre tack vara mig! :)

Hehe - vad annars skulle få en att orka nöta på, om inte den goda tron :D

/Lisa

Hej!!!

Vill bara skriva att selarna passade och rockaden testar vi när snön försviner :) :) :) .

Läste på en annan tråd att trygg bara var två år :cry: Men vad hände med honom, frågvis som få.

Kram

Paradis skrev:
Hej!!!

Vill bara skriva att selarna passade och rockaden testar vi när snön försviner :) :) :) .

Läste på en annan tråd att trygg bara var två år :cry: Men vad hände med honom, frågvis som få.

Kram
Ja, vad hände med han? Han jobbar väl i skogen om jag har fått rätt information.//bonny

Jag tyck att tiderna har ändret sig.Folk har så bått vad dom än gör. I stan så skall det skyndes och hjäktes stress hit och dit. Jag tror att vi på landet tar det lungare liksom. I stan skall allt gå så fort. Jag bruk säg att om man flytt in till stan så dör man av bare farten.Här hoss mig och Kotte går allt i sin vanlige takt. Vi har int brått någonstans. Jag tyck int om att jäkte. Det som har ändret sig hoss mig är att jag har fått in flytte dasse och att jag har en hel masse kanaler på tv. Annars så är allt sig likt tyck jag. Vill bare skriv av mig lit. Tack och slut, Rut.

Jag tycker det är bra att du är tillbaks iaf! :)
Du bidrar till lite stabilitet (men även kanske mer konflikter) till körforumet.

/fd Mölndalsbo

Tack..

Snigelfarmor föreslog nålad tråd och det låter ju jättebra!
Då kan vi hålla "gnabbet" där och det hade ju varit kanon för ALLA!!

Så du tillhörde "Ronny Jönsson"-folket du med förr...:love:
Jag flyttar till Halland, in till centrala Göteborg..men hamnar på nå´t sätt alltid tillbaka vid Åby travbana ändå..

Sedan finns det få ställen som är så bra att ha sina hästar på som både Lindome och Balltorp enl mig!
Balltorpsslingan (en 7 km lång skogsslinga som travet tillhandahåller med varierad terräng) som alltid alltid är plogad och fin hur mycket det än har snöat.

Paradise;
-Åh vad roligt att selarna passade!

Vi får dansa vårdansen nu då så att rockarden kommer till användning!

Lycka till!/Trygg

Ps! Ja Trygg var född-03 och han sprang ev och busade med de andra unghästarna i skogen för han hade punkterat ena ögat och hade ev. skallskador då hela hö sida var sned..
Vet inte vad som hände men det var ingen spark utan han måste med full fart sprungit rätt in i ett träd när han busade som sagt..:cry:

Jorå, Balltorpslingan känner jag till, var inte orolig ;) (är mer på travforumet än här)
Å så fint där är när det är is på björkarna och solen tittar fram fgenom träden. Och för att inte tala om alléen som blir när man kör mot backen och det precis knoppar och det är vår! Det var längesen det.

Ronny Jönsson däremot har jag ingen aning om vem det är, började inte med "vanlig" körning förrän jag flyttade till Skåne.

Tråkigt att höra med Trygg :(
Har du någon annan häst nu?

//Z

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka