Tidaholmsvagnar.

Trygg

Trådstartare
Tidaholmsvagnarna är ju väldigt fina och det är väl ingen som inte skulle använda ordet kvalitet om deras vagnar.. :d

Men jag var inne och tittade på rockard nr 202.
Jättefin men ni som har en sådan...är den inte lite dum att kliva i och ur?
Tycker det ser så ut, i o m att den är lite hög så hamnar ju även "kassen" ganska högt upp.

Där är ju rockard nr 201 ett alternativ men där tycker jag att man hamnar för högt upp i stället..

Aldrig är man nöjd ;)

Ni som har en 202 och kör stor häst med..vad tycker ni?

(givetvis ni som kör mindre häst med, men i o m att jag i sådana fall ska köra stora hästar i den så ville jag ha de rätta måtten på ett ungefär..)

Sv: Tidaholmsvagnar.

har 202:an fast kör då med shettis.
det är inga problem alls att ta sig i o ur. det är gjort så fiffigt att avbäraren är ett litet trappsteg! jag anväder det inte iom att min vagn är så liten, men för en större häst fungerar det nog utmärkt.

här syns det som en liten platta ovanför däcket

Ja, nu gick jag in o tittade på bilden igen!
Missade det vid första titten.

Fick hem en "katalog" från dom för ett par år sedan med prislista osv.

Jag skulle vilja ha 202:an extrautrustad precis som på bilden.

Vad har du på din?

hm .. kanske skulle sättat in bilden oxå :angel:

evaframmifrn.jpg

min är lite extrautrustad bara -jag har sparkskydd och kuskkil. Saknas gör stänkskärmar.

Åh, jösses så fin han var din hingst!!!! :d

Va kul att få så höga poäng med en shettis på b-provet!

Vi får väl se vad som händer med nytillskottet..har inte haft shettis i familjen sedan jag var 13 år..
Men han har ett fint steg. Han ska i alla fall bli en bra kram o kör-häst till min brorsdotter.
Tycker det kan vara svårt bara med rockard till a-ponnierna. Vissa hemmabyggen är kanon medans andra.. :crazy: ja...hm

Men en sådan du har är ju inte fel!
Men just nu ska hästarna hem från inkörning, kastration..kallblodet ska få ny sadel med sig till sin fodervärd, det :cry: ska köpas nya täcken mm mm..så än så länge får Tidaholm vänta..

Vill haaa :love: Synd att den väger så himla mycket...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 472
Senast: Luff
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka