tid på framridning?

B

borienburk

Ja, jag undrar hur länge ni rider fram inför en tävling, om ni bara rider en klass?

Sv: tid på framridning?

Tror det brukar bli kring 20-30 minuter. Har aldrig kollat klockan, men ungefär fyra starter innan min.

Ja, jag undrar hur länge ni rider fram inför en tävling, om ni bara rider en klass?

om ja bara rider en klass så rider ja framm i 50-45 min (skritta på lång tygel i 10-15 min är inräknat)

men om ja ska rida två klasser så blir de bara 30 min frammridning till första klassen...

mellan 10 min till ca 1 timme. beroende på hästen såklart!

sånt är bra att diskutera med sin tränare, och låta denne komma med tips.

Jag brukar börja rida fram ca 4 starter innan jag ska in på banan. Hästen har då skrittat en stund åxå.
Gör ingen skillnad på om jag ska göra en el två starter på en dag.

med nuvarande häst, 15-20 min trots att min häst är väldigt het men det funkar bäst helt enkelt.

Däremot vet jag inte hur många som gör som jag, men jag rider ett hårt dressyr pass dagen innan ev för tränare. Sen joggar jag bara igång henne på tävlingen. Men såhär funkar min häst, jättesvårt att avgöra hur någon annans häst bör ridas fram.

Waco rids på morgonen innan ca 20-40 min, beroende på energi. Sedan rider vi fram 30-40 min, beroende på energi.

Jag rider extremt sällan 2 klasser men jag rider ju fram likadant till första klassen oavsett om jag startar 1 eller 2 klasser , däremot blir det inte så lång framridning till andra klassen.

Ca 45-60 minuter till första klassen och skulle det bli en andra klass ca 15-20 min, sedan beror det ju på vad för klass och vad för häst oxå .

Ungefär 30 minuter inte inräknat skritt på lång tygel.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 506
Senast: ginnies
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka