Tid för bebis + häst?

paragon

Trådstartare
Ni som lyckas med konststycket att kombinera bebis / småbarn med häst, hur gör ni? Jag tycker att det verkar omöjligt! Har en 4-månaders bebis och hinner inte pyssla med hästen mer än det absolut nödvändigaste..

Sv: Tid för bebis + häst?

Pappan brukar nog hjälpa till för att det ska fungera. Ammar man så får man ofta göra det under tiden man är i stallet...
Jag har inte behövt kmbinera det. Mina hästar är för unga... De dagar det har varit gnälligt ha lillasyster fått fixa till min häst ch jag har kunnat hjälpa henne de dagar den lila sover bra :)

Efter ett halvår tycker jag att iaf mitt barn har sovit ett längre pass mitt på dagen istället för många små. Då har jag satt babyvakt på henne och kunnat gå ut o fixa. Men rida hade jag ng inte hunnit med om inte någon annan kunde passa under tiden. (min sambo ligger iväg i veckorna)
Hur det ska fungera när hästarna behöver motin vet jag inte i dagsläget...

Har du testat att soka, det finns massor av tradar med bra svar pa den fragan. Om du vill ha mer att lasa... (jag sokte pa barn, hast, hinna och fick upp sakert tio tradar)

Ha en engagerad pappa, åka till stallet när bebis är nymatad och nöjd (om du ammar) och acceptera att man kanske inte kan pyssla och fixa i flera timmar så ska det nog fungera alldeles utmärkt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 894
Senast: Milosari
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 795
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 111
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka