TIB Pälsglans

Limelight

Trådstartare
Vet att det finns massor av inlägg om just pälsglans, men behöver snabba svar.
Har testat en drös med pälsglans, men tycker de flesta är dyra och håller inte si isg någon längre period direkt.
Nu har jag fått tips om TIB, och hittade en sida på internet där de säljer den till riktigt bra pris måste jag få säga.
Är den bra?. Har läst att många gillar den, men är den verkligen så bra som alla säger och är den dryg?. Har en häst med många korkskruvar som jag blir tokig på.
Tacksam för snabba svar :)

Sv: TIB Pälsglans

Oooo ja den är underbar! Doftar rätt "starkt" men gott :p Skriver det ifall du är känslig mot starka dofter... Men som sagt är den underbar! Innan du sprayar första gången så pussa korkskruvarna hejdå, du lär inte se dem igen :D

Haha, Trollungen har helt rätt med att du kan pussa korkskruvarna hejdå!

TIB's är den enda jag använder (tur att de har den på hästaffären i stan!), den luktar jättegott och ger lent och mjukt tagel. Blir inte sådär "glättig" och fet som andra kan bli.

Men tvätta korkskruvarna ordentligt först och spraya sen in rikligt med världens bästa pälsglans! :)

Låter helt underbart att korkskruvarna försvinner. Kommer till och med kyssa dem farväl :D.
Måste man tvätta innan ?. Min lille pålle är livrädd för vatten :crazy:.
Tror jag har ngt schampoo hemma, så antar att det bara är att testa om det går ;).

Säger som de andra, du kommer inte bli besviken. Den enda pälsglansen som är både prisvärd och superbra!!

För att uppnå "bästa" resultat, ska man tvätta med TIB schampoo då elelr funkar det med ngt annat schampoo?. Tror jag har Renons och sjöbogårdens schampoo hemma..

ja den är jättebra, särskilt i man och svans. för just glans i pälsen så finns det bättre, men borstar man hästen så glänser ju pälsen ändå så det tycker jag är mindre viktigt.

luktar dessutom jättegott, fräscht och fruktigt! :d

korkskruvar får svansen när man inte borstar varje dag! har inget med pälsglans att göra. även min häst med sitt fina mjuka tagel får korkskruvar direkt om jag hoppar över att borsta svansen en dag.

så använd pälsglans och borsta igenom varje dag, då får du en snygg och fin svans som inte trasslar sig.

Låter helt underbart att korkskruvarna försvinner. Kommer till och med kyssa dem farväl :D.
Måste man tvätta innan ?. Min lille pålle är livrädd för vatten :crazy:.
Tror jag har ngt schampoo hemma, så antar att det bara är att testa om det går ;).
Du måste inte tvätta innan, jag brukar inte göra det om han inte är dunderskitig om svansen. Tror det gäller mest att tvätta hårremmen om man ska spraya på kroppen men på svansen funkar det utmärkt utan som sagt :)

Spraya lite, borsta ut och sedan spraya lite till, jag lovar att du inte kommer bli besviken! Och vet du det bästa? Resultatet håller i flera dagar! De du :p

Du måste inte tvätta innan, jag brukar inte göra det om han inte är dunderskitig om svansen. Tror det gäller mest att tvätta hårremmen om man ska spraya på kroppen men på svansen funkar det utmärkt utan som sagt :)

Spraya lite, borsta ut och sedan spraya lite till, jag lovar att du inte kommer bli besviken! Och vet du det bästa? Resultatet håller i flera dagar! De du :p

Ahh låter helt underbart!!. Jag bara längtar tills jag får hem det. Då ska det sprayas det kan jag lova !!!! :D

korkskruvar får svansen när man inte borstar varje dag! har inget med pälsglans att göra. även min häst med sitt fina mjuka tagel får korkskruvar direkt om jag hoppar över att borsta svansen en dag.

så använd pälsglans och borsta igenom varje dag, då får du en snygg och fin svans som inte trasslar sig.

Min herre får korkskruvar oavsett om jag borstar varje dag eller inte!.
jag måste ha i något medel för att korkarna ska försöka hållas tillbaka!
Kan säga att jag har en ardenner med tjock svans!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka