Thurbo thrust eller Giant chill?

Sv: Thurbo thrust eller Giant chill?

Giant Chill-lämnar stora, ofta lite klumpiga och korkade hästar. Har personligen svårt för dem! Träffat på ganska många genom åren.

Turbo Thrust har jag bara träffat ett par stycken efter, fina hästar, dock med lite för mycket nerver.

Giant Chil finns ej i sverige mera. han är i norge. han skulle va där dom sista åren i avel eller vad jag läste.
Kan inte hitta nån info om honom nu tyvärr... Annars var jag men intresserad av honom.

Han finns i Sverige på Sembs Mölla! Kostar 3000 + 10000:- plus moms. :banana:
Om jag bestämmer mig för att betäcka mina ston i år skickar jag nog dit dem. Jag tycker att hans avkommor är "matnyttiga" och trevliga. Har mött flera!

Eftersom det är min hundra år gamla tråd kan jag nämna att jag till slut valde giant chillaren. han är nu inkörd och inriden, har varit hygglig hela tiden.
Ingen stressig typ men kan vara envis när han fått för sig något, vill gärna vara med och ta besluten!

Rätt grov och ca 1,63 stor.Bra trav, dock inte helt travsäker, (men jag är en usel travtränare!)
Helt korrekt i benställning och stenhårda hovar, min förhoppning är att använda honom både som sulky och monté häst.
Ångrar inte mitt val en minut, (men någon sparbössa är han inte.)

Eftersom det är min hundra år gamla tråd kan jag nämna att jag till slut valde giant chillaren. han är nu inkörd och inriden, har varit hygglig hela tiden.
Ingen stressig typ men kan vara envis när han fått för sig något, vill gärna vara med och ta besluten!

Såg att du startade tråden i mars 2005! :o
Kul att du är nöjd med din "Chillare" men om du nu startade tråden 2005 hur kan din häst vara inkörd och inriden? Köpte du en unghäst och valde mellan en efter Turbo Thrust eller Giant Chill?
Om det är så vet du hur det gått för den efter Turbo Thrust?

Han var på sitt andra år när köpte honom. fyller fyra i år...

Turbon blev Stoor, över 1,70! har fart men går visst sönder ibland, ostartad.

Han var på sitt andra år när köpte honom. fyller fyra i år...

Turbon blev Stoor, över 1,70! har fart men går visst sönder ibland, ostartad.

Har också en 4-åring efter GC. Sto, 1.63 hög. Tyvärr ostartad...än. Har haft rhinovirus och är sprutad i två leder. Men nu är vi igång igen. Har du någon bild på din?

Jag skulle vilja säga Turbo Thrust eftersom han har större nedärvingsförmåga inom kapacitet och mankhöjd osv.

*KL*

Vart finns Turbo Thrust just nu? Hur mycket tar han för språng, fölavgiften, osv?
Jag skulle nog ha valt honom. Min märr gick ihop med en 2-åring (hon hade inte ens fått frysmärkningen, det var nåt strul med förra ägarna/uppfödarna??).
Två-åringen (ett sto var det) var en jättemysig häst med MYCKET MAN o PANNLUGG. Chokladbrun. Lugn o väldigt snäll, lätt o ha med o göra! Kan förstå att Olle Goop försökte göra reklam för denna hingst.
Jag blev väldigt förtjust i henne, att jag döpte henne till Turbina :D Eftersom hon var namnlös, då blev det så.
Min märr gillade henne skarpt. Dom åt hö ur samma hög. Det var då när dom stod uppstallade hos en travtränare för 3 år sedan.

Undrar nu vart Turbina finns idag? (hon heter INTE Turbina, det var bara ett smeknamn som jag hittade på för att hon var namnlös, som sagt).

Senast ändrad av en moderator:

Jodå, såg det förut. Kommer han att stå där även iår o nästa år? Nä, får väl kolla upp det senare.

ingen aning.. ring till Goop och fråga.. för det är väl han som äger honom?

Jo, det stämmer att Goop äger han.

:love:

"Walter" Himself

175764.jpg

175345.jpg

Var det förresten inte du som hade haft hand om Klarabella också? Conversation Piece är efter just Klara och Walter. Ett riktigt hemmabygge! :rofl:

Hihi, Jo jag hade Klarabella också :love:
Tänk att det finns en mix mellan dessa två :D

Som ps så håller jag på att utbilda mig till hyposyntesterapeut ( läste på sidan om ditt möte med hypnosen...Visst är det fantastiskt :bump: )

jag har bilder men tyvärr inget kunnande att lägga in dom här:o

vilket kanske är tur nu när Martha la ut "valter". Min ser inte riktigt likadan ut som han....:angel:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 722
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka