thorowgood t6 hoppsadel

johossan

Trådstartare
hur upplever ni att denna sadel (hoppsadeln) är i sätet?
hur mycket skiljer 17" på 17,5"? funderar på en sådan till min d-ponny men undrar hur lång den blir över ryggen?

gärna andra åsikter om sadeln:)

Sv: thorowgood t6 hoppsadel

Jag har haft den i strl 17", mätte den då och fick den till ca 41cm lång.

Sv: thorowgood t6 hoppsadel

Har en sån till en av hästarna och måste säga att det är en prisvärd sadel faktiskt!
Stadig, och känns rejäl för att vara syntet. Bra med stöd (framskuren) stoppningen är mjuk och anpassar sig.
Jag har en 17" men upplever den som ganska liten för mig. Men det funkar.
Tycker det är super med utbytbara koppjärn!

Det enda negativa är väl att den har väldigt lite plats för manken, men hästen jag har den på har sadelläget långt bak så det spelar ingen roll.
Tycker inte att den är speciellt lång/stor i strl 17".

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 214
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Barret
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring