Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade en sån för typ 20 år sedan och det var ingen höjdare. Dock kan de ju ha utvecklats sedan dess.Är Thorowgoods dressyrsadlar bekväma för ryttaren? Visst, nu är ju smaken som baken delad men jag tänkte att jag kanske kunde få någon slags vink om detta
Frågan är väl snarare om en sån billig sadel är bra för hästen
De har utvecklats. Låg hållbarhet, men helt ok bekvämlighet.Är Thorowgoods dressyrsadlar bekväma för ryttaren? Visst, nu är ju smaken som baken delad men jag tänkte att jag kanske kunde få någon slags vink om detta
De hästar jag haft har älskat den. Den är ett mellanting mellan en bomlös och bomsadel. Däremot är hållbarheten låg.Frågan är väl snarare om en sån billig sadel är bra för hästen
Känner igen det där med riktigt svängd rygg. TH anpassar sig.Helt okej. Haft en för några år sedan, var den enda som passade på just den hästen med knepig rygg
De hästar jag haft har älskat den. Den är ett mellanting mellan en bomlös och bomsadel. Däremot är hållbarheten låg.
Hade en dressyrhäst jag provade 100 sadlar på, hans val var en TH, tyvärr hade de då syntetsits som brändes.
Är inte tekniker, men upplever det så. Bommen är väldigt flexibelThorowgood - sadlarna är absolut inte ett mellanting mellan bomlös och bomsadel. De ÄR en bomsadel med utbytbara koppjärn precis som tex Lippo, Pessoa, Wintec och Bates.
Thorowgood är ett engelskt märke och är syntet/halvversion av de två andra brittiska märkena Kent & Masters och Fairfax. Tex T8 hoppen som är halvsyntet finns även som en K&M och är då helt i läder.
Är inte tekniker, men upplever det så. Bommen är väldigt flexibel
Är Thorowgoods dressyrsadlar bekväma för ryttaren? Visst, nu är ju smaken som baken delad men jag tänkte att jag kanske kunde få någon slags vink om detta
Helt säker, refererar till två helt nya. Vidden måste vara korrekt inställd dock, det är åt andra hållet jag upplever att de flexar.Är du säker på att ditt exemplar inte är sönder Upplever inte alls att Thorowgoods bom är särskilt flexibel. Nyare Stübben - sadlar (de med flexibommen, inte träbommen) är betydligt mer flexibla.
T8 för låg manke.Finns ju ett par olika, vilken är det du menar?
Jag gillar ju t8 dressyr och har nu en t6 med
Jag tycker min T8 hopp är väldigt bekväm så jag tänkte att då borde dressyrsadlarna vara bekväma de med.Helt ärligt nej. T8 surface block är helt okej, men slår ändå inte en dressyrsadel från andra, dyrare märken.
Alla T4or jag provat har varit helt vedervärdiga.
Som en parantes kan jag dock tillägga att T8 hopp fortfarande är en av mina favoritsadlar. Den är underbar
En billig hoppsadel kan vara helt okej, en billig dressyrsadel är sällan skön...Jag tycker min T8 hopp är väldigt bekväm så jag tänkte att då borde dressyrsadlarna vara bekväma de med.