Thermo Master Rain

niardasp

Trådstartare
I nya Hööks katalogen, sidan 76 finns ett grå/gränt regntäcke. Tror ni att det är något att ha?
Och sen vart kan man köpa billiga reflexskrittäcken?

Glömde en grej, Ridtäcken på s. 79, det bruna. Är det verkligen vattentätt? Någon som har ett sådant?

Kram

Jag har det täcket och det har funkat alldeles utmärkt till min häst. Även när det har ösregnat. Vet inte vad andra har för erfarenhet av det... :)

Flera i stallet har de. Har funkat jätte bra, inga av de pållarna har varit mer blöt än de som haft andra täcken av olika märken.

Fast hästen ska ju helst inte vara blöt alls. Är hästen mer blöt än på de ställen där det kan ha runnit in under täcket typ vid kanten vid bogen, då tycker jag det är ett dåligt täcke. Inget regntäcke ska läcka! Tyvärr är det många som inte håller måttet... :(

De jag ville få fram är att det inte fungerat sämre än de andra täckerna vilket var frågan också. Sen är hästarna blöt när de kommer in eftersom det inte finns hals på alla täcken.

De jag ville få fram är att det inte fungerat sämre än de andra täckerna vilket var frågan också
Det var väl inte frågan. Hon undrade om det var ngt att ha. För mig är det om täcket är bra, håller vad det lovar, inte om det är lika bra eller dåligt som andra täcken. Skulle andra täcken vara skräp och aldrig hålla tätt t.ex. så tycker inte jag man ska jämföra med dem, det är inte okej att det läcker bara för att de andra täckena läcker.

Sen är hästarna blöt när de kommer in eftersom det inte finns hals på alla täcken.
Okej, så det är bara därför de är blöta? Men då är de väl bara blöta vid bogen och kanske svansen, eller?

jag tycker att det håller regnet borta bra. dock har det lite lätt för att fastna smuts tycker jag. eller, om pållen har rullat sig i lera med det där täcket så går det inte att borsta bort när det har torkat och det brukar det göra med mina andra täcken :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
382
Senast: tott
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 416
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka