Theodore O’Connor

Sv: Theodore O’Connor

Jasså det är Lillefot du menar!
Va kul, jag känner nämligen Moa som har honom nu:)
Jag rider också för Flyinge;)

Menar du ponnyer som är slutmätta som ponnyer eller såna som ÄR ponnyer? ;)
Det debatteras ju som sagt kring ponnymåtten just nu. Teddy är, vad jag förstått av denna diskussion, en ponny i rätta bemärkelsen.

Tyvärr håller väl inte Mustang ponnymåttet riktigt och det var väl därför han inte fick åka med till EM i dressyr (??). Sen är han utan diskussion en fantastiskt fin häst med många kvalitéer!:love:

Hur stora är egentligen våra bästa D-ponnyer, någon invigd som vet?? De mättes väl på Trossnäs inför EM/EM uttagning??

Och problemet med att rida en ponny 4-stjärnigt är ju inte hinderhöjden, utan att kunna gå utan tidsfel.
Man behöver en storgalopperande liten "sportbil" med andra ord...:D

Haha, tänkte också på det när jag kikade på hoppfilmen! Hur sjutton räcker den lilla skit-ponnyn till i kombinationerna? det ser ju lekande lätt ut, dessutom! GORGEOUS! :love:

tjat, tjat om höjden.. tycker det låter lite väl osannolikt att Teddy skulle vara över 150 när han är mätt som 144...? han är ju ändå 11 år, och de går nog inte efter någon mätning från 3-årsåldern.. :smirk:

men djävulskt häftig PONNY, sååå läcker! En riktig TIGER som sträcker ut över hindren :d

Dessutom kanske han inte ser ut som en genomsnittlig ponny i kroppen eftersom det är ganska stor skillnad på en newforest ponny och ett, nästintill, rent fullblod.
Den ser ju inte ut som en ponny utan som en stor häst som man har krympt en massa.
Som att jämföra en liten shettis med en Amerikansk miniatyrhäst på 90cm lixom.... :idea:

Fast han är liten. Även om hästen brevid är 170cm så skiljer det ju gott och väl nästan 30cm

På denna bild ser man ju verkligen att han är liten, Karen är ju rätt liten också

228.jpg

Senast ändrad:

Spelar roll om han är 142 eller 149.....

Alltså jag kan inte fatta varför ni ifrågasätter att han skulle vara 144 cm, det finns ju liksom ingen vits med det :cool: Hade det varit en liten häst som varit nermätt till ponny så hade den ju varit 148 eller möjligtvis 147 i papperna.

Nu rids han ju av en (rejält) vuxen ryttare som inte skulle bry sig ett skit om ifall det stod 150 cm i papperna så varför bryr ni er....

Han är fantastisk, that´s it :bow::bump::bow::bump::bow:

Nehepp, vad menade hon då? :)

Tycker definitivt inte att hans höjd är orimlig om de andra hästarna är runt 170... :)

170 ?? Den här är väl närmare 180 om man ser till folket som kommer gående och ryttaren som sitter på. :rofl:

http://oconnoreventteam.com/new/BrazilGallery/pages/DSC_0484.htm

Haha :d Fast 180 e nog kanske å ta i, tänk att de som går på marken inte ser så långa ut heller, låt oss säga att de är ca 160, då skulle nog inte 170 va så orimligt ut :d Även om jag också tycker att den ser ut att vara större än 170 :D

Men sen så ser man ju iaf. att det är grymt stor skillnad på pollarna.

På den andra bilden med.

Dessutom så säger jag som många andra. Vad är vitsen med att mäta ner honom så himmla mycket om han ändå ävlar som häst, å om de vill ha honom som en "underponny" kunde de väl isf. tagit något som var mer rimligt om han kanske var 150 cm i manken, som tex. 147 eller 148 eller något i den stilen. :p Så jag fattar inte riktigt varför folk ifrågasätter att han är en ponny. :)

Nehepp, vad menade hon då? :)

Tycker definitivt inte att hans höjd är orimlig om de andra hästarna är runt 170... :)

Vad jag menade när jag skrev inlägget för 7 månader sedan var att han ser större ut än vad han är och inget annat , sen om han inte är det så är han inte, so what :confused:

Haha :d Fast 180 e nog kanske å ta i, tänk att de som går på marken inte ser så långa ut heller, låt oss säga att de är ca 160, då skulle nog inte 170 va så orimligt ut :d Även om jag också tycker att den ser ut att vara större än 170 :D

Men sen så ser man ju iaf. att det är grymt stor skillnad på pollarna.

På den andra bilden med.

Dessutom så säger jag som många andra. Vad är vitsen med att mäta ner honom så himmla mycket om han ändå ävlar som häst, å om de vill ha honom som en "underponny" kunde de väl isf. tagit något som var mer rimligt om han kanske var 150 cm i manken, som tex. 147 eller 148 eller något i den stilen. :p Så jag fattar inte riktigt varför folk ifrågasätter att han är en ponny. :)

Mustang ser nog oxå liten ut brevid dom där hästarna, men som sagt spelar roll..

Älskar denna ponnyn. Men är han Valack eller hingst ?

Liknande trådar

Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 660
Senast: Hedinn
·
S
Fälttävlan Hej har lite frågor, skulle vilja börja tävla fälttävlan och undrar lite saker. 1. Ska ta en arab på foder, på ca 150 cm, jag äe ca 175...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: tio-i-tre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur