Theodore O’Connor

Sv: Theodore O’Connor

Å jag som tycker min pålle är liten...
Ger mig lite hopp om att det är fler än jag som tycker om små och smidiga hästar och att det är inte storleken på manken som spelar roll utan det är storleken på hjärtat som avgör.

Enligt hemsidan så är han 14.1 3/4 hands hög, vilket jag får till 144,018 cm (1 hand=4 inches, 1 inch=2,54 cm). Visst finns det små stora hästar som är nermätta till ponnyer men Teddy verkar faktiskt ha några cm tillgodo.

Himla tur för Teddy att han inte bor i Sverige :angel: för här hade Karen inte ens fått rida debutant med honom :devil:

Därför att här måste hästen vara över 148 cm för att få starta annat än ponnyklasser, och Karen lär ju ha passerat de 18... Det anses som säkerhetsrisk annars :angel: (fast sen tävlar C-ponny msvB på exakt samma banor ibland) I hopp och dressyr får du fortsätta tävla din ponny bland stora hästar efter 18 års strecket men det är förbjudet i fälttävlan

Om hästen aldrig mätts då? Eller är det obligatoriskt med mätning av hästarna innan de får starta sin första tävling?

Och om Teddy måste jag bara säga att... Jag är kär! :love:

Om hästen aldrig mätts då? Eller är det obligatoriskt med mätning av hästarna innan de får starta sin första tävling?

Och om Teddy måste jag bara säga att... Jag är kär! :love:

I Gärds har ÖD mätt några hästar som varit små. En har fått startförbud de andra tre har legat precis runt 150.
Det har varit danskar... en svensk tror jag.

Åhå... Vad händer om samma häst kommer tillbaka med ett mätintyg där det står att den är över 148 cm?

Uppmätning istället för nedmätning:

Hovarna inte verkade på ett halvår
5 cm platåskor
Fullt musklad häst
Så uppskärrad som det bara går

Jag tror jag ska mäta upp min C-ponny till häst så att vi kan fortsätta tävla när jag är för gammal :idea:

:angel::angel:

Men var ÖD mätman då? Hen hade ju kunnat gå och mäta "vilken som helst" och få den till ponny och hindra hen från att starta oavsett egentligen. Om ÖD var av den sorten... Det låter inte riktigt rättvist och säkert. På ponny får ju inte ÖD kontrollmäta en ponny och hindra den från att starta om den var för stor, så det låter inte riktigt rätt att hen ska få göra det på häst heller... Jag har inget bättre förslag på hur man ska lösa problemet, men jag tycker inte att det låter riktigt bra som det är.

Jag har en elev som jättegärna vill tävla sin ponny bland stora (som hon gör i hoppning) har försökt att få upp den, men den är 143 och det går bara inte. Dessutom är de en gång slutmätt (före 2003 alltså) så kan man inte få upp dom hur stora dom än är....

vi8lken dukti polle :D ryttaren är nog också lite duktig.. hihi :p

Liknande trådar

Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 660
Senast: Hedinn
·
S
Fälttävlan Hej har lite frågor, skulle vilja börja tävla fälttävlan och undrar lite saker. 1. Ska ta en arab på foder, på ca 150 cm, jag äe ca 175...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: tio-i-tre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur