Theodore O’Connor

S

Siriano

Vilken liten kämpe! Endast 144 cm hög med 1/8 arab och 1/8 shettis (resten fullblod) kom trea i Kentuckys (omtalade) CCI**** och nu har han gått och vunnit guld i Pan-Amerikanska spelen både individuellt och i lag.

DSC_069128318.jpg

Är det någon som vet vad han gjort tidigare?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Theodore O’Connor

Är en skithäftig liten häst(!?)

DSC_068020292.jpg

DSC_068127090.jpg

DSC_005127081.jpg

Kan man se sig mätt på denna lilla pålle? :love:

228.jpg

Han är den allra första ponnyn som någonsin fullföljt en **** fälttävlan

Gud vad häftig :love: Men är han verkligen inte större , ser ju betydligt större ut.

Gud vad häftig :love: Men är han verkligen inte större , ser ju betydligt större ut.

Skithäftig :love:
ang höjden så att den är mätt till strax under 147 är en sak. De vet vi ju från EM. Kanske den är högre dvs kring 150 men den är häftig ändå. :)

Den var verkligen skethäftig men det måst även vara en sketahäftig ryttare oxå.. :)

*KL*

Shit. men hur kommer det sig att han inte tävlar ponnyklasser?

Underbar pålle:love:

Tack för de underbara bilderna! Vilken ponny, hur cool som helst.
Skulle vara kul att se dom "in action".

Ja, hemsidan har jag varit inne på men den verkar bara innehålla vad han har gjort i år. Hade varit kul att veta vad han gjort tidigare.

ang höjden så att den är mätt till strax under 147 är en sak. De vet vi ju från EM. Kanske den är högre dvs kring 150 men den är häftig ändå. :)
Enligt hemsidan så är han 14.1 3/4 hands hög, vilket jag får till 144,018 cm (1 hand=4 inches, 1 inch=2,54 cm). Visst finns det små stora hästar som är nermätta till ponnyer men Teddy verkar faktiskt ha några cm tillgodo.

Senast ändrad av en moderator:

Den var verkligen skethäftig men det måst även vara en sketahäftig ryttare oxå.. :)
Karen säger att Teddy inte själv vet om hur liten han är, men jag tycker att det borde vara läskigt att ge sig i kast med dessa jättehinder med en ponny! Jag hade inte ens ridit på dem med en häst i normal stolek. :eek:

Skulle oxå tippa på att den är runt 150-152, står ju en ponny som är 144 i vårat stall som ser betydligt mindre ut än Karens häst och så liten är inte Karen heller.

Som sagt vad den är mätt till och hur stor den är i verkligheten är ju inte direkt samma sak.

Karen säger att Teddy inte själv vet om hur liten han är, men jag tycker att det borde vara läskigt att ge sig i kast med dessa jättehinder med en ponny! Jag hade inte ens ridit på dem med en häst i normal stolek. :eek:

Har bara hästen kapacitet så tror jag inte det spelar någon roll egentligen men nog sjutton hade det varit mkt mindre läskigare med en större häst :D

Liknande trådar

Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 660
Senast: Hedinn
·
S
Fälttävlan Hej har lite frågor, skulle vilja börja tävla fälttävlan och undrar lite saker. 1. Ska ta en arab på foder, på ca 150 cm, jag äe ca 175...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: tio-i-tre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur