Ja jösses, jag följer ju inte ens med i vad för trender det är med jeans utan kör på så länge de håller, byxor i övrigt också. Såklart att folk säkert tycker jag är "ute", men jag föredrar att vara klädd och ha råd med hund än att inte ha råd med hund och lägga pengar på nya kläder för att följa påhittade skittrender (i mina ögon). När jag var liten blev min mamma anmäld till socialen (alkoholiserad pappa) och den enda anmärkningen de hade var att kläderna, som hon sydde själv ibland, var lite ärvda, gamla och väl använda, men de var hela och rena och så var vi. Och det är lite det tänket jag har än i dag. Helt och rent när jag går någonstans och så hemma kan jag har de utslitna noppiga t-shirten och mjukisbrallorna på hundpromenaderna som numera är så utslitna att man på vissa delar nog ser igenom tyget- så borde kastas....Ja så är det nog med "fast fashion", många kollektioner per år och lågt pris så konsumeras det därefter. Jag läste att Primark inte säljer online för kostnaderna för returhantering skulle bli för stora för dem.
Jag slänger också bara det som är trasigt eller sjaskigt. Säljer det jag inte vill ha längre och har påslakan och handdukar som jag haft i snart 20 år. Köper man kvalitet håller det. Tur man har klassisk smak och inte gilllar förändringar
Skänkte ett gäng handdukar som föregående ägare till min stuga lämnat kvar till Hundstallet. Så kan de slita klart på dem. Men att kasta dem, nej det hade jag inte gjort.
Handdukar går samma öde till mötes här. Jag använder dem tills de går att dra sönder och därefter blir det tasshanddukar tills de inte håller ihop. Blir inte mycket att återvinna!