Jag tycker mest det är underhållande när låtar tolkas på helt underliga sätt. Typ "I don't like mondays", eller "Pumped up kicks" som tydligen spelades på massa skoldiscon när den var poppis. Eller amerikaner som patriotiskt sjunger på "Born in the USA" eller "This land is your land". Det är svårt att inte skratta när män med kass kvinnosyn diggar till "Who let the dogs out"
Jag tycker inte att någon låttext kan vara opassande tror jag, jag har väl aldrig lyssnat på snälla låtar skulle jag tro.
Vill liksom att musiken och låttexterna ska ta mig på svindlande färder. Jag vill ha hela känslospektrat, jag vill att texten gömmer sig lite bakom någon skön musik som är helt fel egentligen för det texten vill säga. Jag vill hinna tänka åh vilken skön/peppig låt, för att efter 10 lyssningar få mitt mind blown. Det är en stor del av tjusningen med musik för min del.
Jag har avskytt låten "Hey Ya" sedan den kom ut och ojat mig över hur kass och fjantig den är. Stängt av, avlägsnat mig från platser där den spelats. Tills jag för någon månad sedan var tvungen att sitta i en bil där låten spelades på radio och inte kunde stänga av den. Nu älskar jag den, så himla sorglig och texten är så smart berättande.