Googlade låttexten och herregud. Det var det sjukaste jag läst idag. Ted Gärdestad??
Ja! Och ansedd som en härlig sommarvisa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Googlade låttexten och herregud. Det var det sjukaste jag läst idag. Ted Gärdestad??
Ja, det är verkligen förvånansvärt många som ääälskar den där låten. Min sambos teori om att folk sällan lyssnar på texten i en låt kanske stämmer trots alltHemsk! Och infogad i typ 80% av alla instastories hela sommaren.
Det är lite så jag ser den, den känns ganska oskyldig ändå och med tanke på tiden den skrevs så tycker jag egentligen inte den är så hemsk.Jag vill verkligen inte försvara Ted Gärdestad, men är inte den låten väldigt typiskt 1970-tal?
Dvs. att döma den med nutida glasögon är lite skevt. Det var en annan tid 1973 när den skrevs, väldigt mycket naturalism och "naket är bra".
Nej jag tycker inte att den är bra, men våra värderingar nästan 50 år senare är andra än de värderingar folk hade i början av 70-talet.
Jag vill verkligen inte försvara Ted Gärdestad, men är inte den låten väldigt typiskt 1970-tal?
Dvs. att döma den med nutida glasögon är lite skevt. Det var en annan tid 1973 när den skrevs, väldigt mycket naturalism och "naket är bra".
Nej jag tycker inte att den är bra, men våra värderingar nästan 50 år senare är andra än de värderingar folk hade i början av 70-talet.
Ja det har jag inte tänkt på, en poäng förstås!Nakenheten har jag absolut inga problem med, det är smygandet i buskarna som är obehagligt. Fluktande var väl inte OK på 70-talet heller tänker jag.
Vad är det för upprörande låt ni pratar om som så många har använt på instagram, jag hänger inte riktigt med? Teds låt? Jag har nog inte hört den i mitt instagramföde alls
En annan låt som jag hört används flitigt bland ffa hästfolk och korta hästklipp, är 'such a whore' med JVLA som har ett oerhört maffigt uttryck i musiken och som ackompanjerar sammanhanget maffiga hästar eller hästbilder. Där är texten inte relevant alls, det är ju den maffiga känslan i musiken som sätter prägel på bilderna.
Ja, men alltså jag känner naturligtvis till teds låt - och text i den. Men det är alltså den låten många har hört i sitt instagramflöde, var frågan! Jag kan inte se det upprörande i att använda den korta strofen till normala sommarbilder, eller bara för att beskriva en bra dag?
Ja, men alltså jag känner naturligtvis till teds låt - och text i den. Men det är alltså den låten många har hört i sitt instagramflöde, var frågan! Jag kan inte se det upprörande i att använda den korta strofen till normala sommarbilder, eller bara för att beskriva en bra dag?
Jag tänkte om det var så att det blivit nån grej att lägga upp fluktarbilder på sin händelse till låten med texten - då kan jag förstå det upprörande.
Okej. Nu undrar jag nästan vad för skummisar jag har övervägande av i mitt instagramflöde som i n t e använt den!Upprörande var det väl inte, mer att det blev klyschigt (och tjatigt att bli påmind om en låt som jag verkligen inte gillar men det är ju jag det).
Den var populärast av alla infogade instastory-låtar under sommaren ser jag.
Jag håller med, den är helt vidrig i mina öron.”Du låg på rygg och sög ut saften från ett strå
Och du hade ingen annan än dig själv att tänka på
Men trodde du att du var ensam i det blå
Jag satt bakom och såg på”
Alltså jag kan inte tolka detta som nånting annat än en creepy fluktare? Förmodligen känner dom varandra men det gör ju inte saken mindre creepy precis.
Det är ju dock långt ifrån bara icke-engelsktalande som missuppfattar budskapet. Born in the USA har väl mer än en gång använts i patriotiskt syfte av amerikanare också.