Test av hästens mentalitet

Sv: Test av hästens mentalitet

Äntligen! Förhoppningsvis kommer testet bli utformat på ett bra sätt, i så fall kan det nog bli ett väldigt bra inslag i avelsutvärdering osv.

Jättebra!
Ett viktig steg på vägen för att visa att mentalitet också spelar stor roll, eller borde göra det med hästar - det är trots allt stora djur som kan orsaka allvarliga olyckor redan som det är. Man kan hoppas att testet, om det är bra utformat, kommer bli ett vanligt redskap för att testa lämpliga avelsdjur. Det är ju också jättebra eftersom det kan minska risken för att fel häst hamnar hos fel köpare och att man som köpare och säljare har det svart på vitt att hästen ändå är mentalt stabil i grunden vilket är bra att veta om hästen trissar upp sig i sitt nya hem.

När kommer det viktigaste av allt, för både hundar och hästar? Test av människan? :angel:

LIA

Någon som gjort testet? Om jag förstod det rätt handlade en hel del frågor om hur man är som person inte bara hur hästen är.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 266
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 174
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 278
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar