Termos/resemugg

Gramse

Trådstartare
Jag letar efter termosmuggar som både håller kaffet varmt en längre stund men också gärna med ett kul motiv på. Jag tror det blir en med Mulle men skulle vilja ha en till om jag har sällskap. Finns väldigt fina med olika Muminmotiv också men finns det något kul jag missat?
 
Jag rekommenderar en sådan här:
1653966918489.webp


Under locket är det som vilken mugg som helst, men den håller varmt i timmar! Fick en i julklapp av mitt förra jobb för länge sedan och den är fortfarande hur fin som helst trots många års användning.
 
Vad är syftet med termosmuggen? Ska du ha den hemma eller på resande fot?

Min dotter hade turen att vinna en termosmugg med mullemotiv och blev väldigt glad, men det var mer en leksak än en resemugg. Locket var varken isolerande eller höll tätt. Men om syftet är att dricka i den istället för en vanlig porslinsmugg dvs utan lock fyller den sin funktion antar jag. Utan lock kommer värmen försvinna ganska fort men locket var inte isolerande.

Själv har jag en Eva Solo Urban to go cup som jag dricker i varje dag med locket på. Den håller värmen hela förmiddagen minst och går att diska i diskmaskin.
 
Vad är syftet med termosmuggen? Ska du ha den hemma eller på resande fot?

Min dotter hade turen att vinna en termosmugg med mullemotiv och blev väldigt glad, men det var mer en leksak än en resemugg. Locket var varken isolerande eller höll tätt. Men om syftet är att dricka i den istället för en vanlig porslinsmugg dvs utan lock fyller den sin funktion antar jag. Utan lock kommer värmen försvinna ganska fort men locket var inte isolerande.

Själv har jag en Eva Solo Urban to go cup som jag dricker i varje dag med locket på. Den håller värmen hela förmiddagen minst och går att diska i diskmaskin.
Jag använder min nuvarande rätt sällan, och den håller inte värmen alls länge. Om jag ska åka en längre bit på morgonen tycker jag det är trevligt att ta med kaffet och dricka i bilen. Men bra info om Mulle muggen, den kommer jag inte köpa iaf. Behöver lite bättre funktion än så😊
 
Såg precis på TV4 Nyhetsmorgon en test av muggar, Ikeas mugg för 79 kr var bäst. Höll värme 6 tim och höll tätt. Clas Ohlsson för 100 kr en bra andraplats. Men roliga utseendemässigt är de inte.
 
En sån här har jag. Helt suverän! Om den är stängd så är kaffet fortfarande varmt efter många timmar. Har glömt den i bilen på vintern och kaffet har varit ljummet efter 9 timmar. Det är utmärkt tycker jag. Finns inte med motiv, men i många fina färger 🙂
Visa bifogad fil 91942
Har också denna, bästa termosmuggen jag haft. Absolut spillsäker (min brukar ligga i väskan ihop med laptop bl a...) och håller värmen länge.
Men ja, jag delar tyvärr dilemmat med @Crossline om att den inte passar i mugghållaren:cautious: :D
 
Jag letar efter termosmuggar som både håller kaffet varmt en längre stund men också gärna med ett kul motiv på. Jag tror det blir en med Mulle men skulle vilja ha en till om jag har sällskap. Finns väldigt fina med olika Muminmotiv också men finns det något kul jag missat?
Får jag säga det själv så är den ljusblå med Mulle och hans kompisar faktiskt jättebra. Den håller mitt kaffe varmt hur många timmar som helst! Om den är tippsäker vet jag inte men min har aldrig vält, trots tappra försök från diverse katter att knuffa ner den...!

(Admin får ta bort mitt inlägg om det räknas som reklam, förlåt isåfall..... :o )
Termosmuggblå.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
765
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp