Terängritt

M

Malle Palle

Finns det fälttävlan utan dressyr och hoppning.
Bara terängritten (eller uthållighetsprov)?

Sv: Terängritt

hmm.., de finns ju Hunting klasser., där man först hoppar på banan å sen ut i terrängen nåra hinder å sen in på banan igen ! de ä skit skojj !!!:D

Distansritt är verkeligen en terängritt och ett uthållighetsprov på dig o hästen
har du väl börjat vill du inte sluta.

e de hinder i distansritt?? de verkar väldit rolit... :banana:

japp det finns nåt som heter terrängritt.....har aldrig träffat på det irl men det finns i TR iaf...undrar om det inte är så att man hoppar "vanliga" hinder i skogen eller att det är blandat fasta å banhoppningshinder.....äh jag vet inte exakt

Det var nog vanligare förr!
Jag red det ganska ofta när jag var yngre......
Det är en hoppbana i skogen kan man säga. Hindren var oftast byggda av naturliknande material. Och inte fasta.
Det var jätte kul att rida.

... och livsfarligt, banhoppningshinder i skogen i full fart, bommar mellan frambenen :eek:

fio. skrev:
... och livsfarligt, banhoppningshinder i skogen i full fart, bommar mellan frambenen :eek:

Jag har ridet en del distans och visst har det funnits hinder. Dom har varet i form av omkullfallna träd, 50-60 cm höga. Men det har nog inte varet meningen att dom ska vara där.
Men det var skojj! :banana:

sören hjärtekrossare skrev:
Det var nog vanligare förr!
Jag red det ganska ofta när jag var yngre......
Det är en hoppbana i skogen kan man säga. Hindren var oftast byggda av naturliknande material. Och inte fasta.
Det var jätte kul att rida.

Hmm, när jag red terrängRITT var det i alla fall fasta hinder! Däremot har jag även ridit terrängHOPPNING där det fick förekomma fasta hinder (tex bank, stock) men de flesta var rivbara. Eftersom man räknade felpoäng som i vanlig hoppning fick man lägga tempot ungefär som i omhoppning - inte så fort att det blev nedslag om man ville bli placerad!

Såvitt jag vet togs terängritten bort som enskild tävlingsgren eftersom det ansågs för farligt. Det blev även förbjudet att ha ett säskilt pris till "segrande" ekipaget i fälttävlans terrrängmoment.

Fast i fälttävlan får man fortfarande pris för bästa terräng på en del större tävlingar.

Jag red oxå terränghoppning på ponny och det var rent livsfarligt, folk red som idioter och bommar flög hej vilt :crazy:

Keep on Dreaming skrev:
Jag har ridet en del distans och visst har det funnits hinder. Dom har varet i form av omkullfallna träd, 50-60 cm höga. Men det har nog inte varet meningen att dom ska vara där.
Men det var skojj! :banana:

Hmm sen när blev terrängritt och distans samma gren :angel:

e inte teränghoppning och terängritt samma sak?

iallafall menade jag teränghoppning.

finns det huntings klasser på låga nivåer?
Vart isåfall?

örebro och enköping brukar ha lite då och då. Säkerligen flera ställen, men det är dom jag har koll på i alla fall. Kolla med ditt distrikt, det brukar vara med i tävlingsterminen. Klasserna brukar väl vara från 60,70 och uppåt.

okej, tack så mycket :D blir till att spana in det nu..

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyr, hoppning och fälttävlan. De olympiska grenarna har varit i farten och både ringrävar och kommande stjärnor kan summera starka...
Svar
0
· Visningar
78
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
613
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu börjar nedräkningen – 50 dagar kvar till OS i Paris. De tre olympiska grenarna, dressyr, hoppning och fälttävlan, kommer äga rum i...
Svar
0
· Visningar
196
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka