TENS-apparat

Sv: TENS-apparat

Inte provat själv, men min mamma har en och älskar den! Har hjälpt henne mycket. Hon tjatar på mig att jag måste testa mot mina menssmärtor, men jag har inte vågat. ;) Tycker det verkar läskigt. *är mesig*

Jag hade det under förlossningen, tyckte det funkade super. :) Fick inte ha den i slutet dock då de inte kunde läsa av hjärtljuden då den störde apparaturen tyvärr.

Jag är också nyfiken på TENS! Ska höra med min sjukgymnast (har precis börjat gå och få hjälp mot foglossningssmärtorna) ifall hon har någon att låna. Alla jag hört talas om eller läst om som använt TENS verkar jättenöjda.

Jag hade den när jag hade förvärkar dagen innan dottern föddes. När det sedan drog igång på riktigt så funkade den inte alls.

Inte jag men min bästa kompis hade en som hon använde för fogarna och sen de första cm hon öppnades under förlossningen (igångsatt...)

jag fick TENS hos min sjukgymnast i vecka 31 + någon dag. Vi trodde det var foglossning, men direkt när jag kom hem så gick vattnet och det visade sig vara förvärkar, mot det tyckte jag inte TENS hjälpte alls. Men det är nog väldigt individuellt. Det är ju värt att prova tycker jag. killades lite gott på ryggen bara...hehe :D

Det verkar vara lite delade meningar om det fungerar eller inte. Tanken är isf att jag ska ha den i samband med förlossningen. Det går att hyra en här för 200kr/mån.

Jag fick testa en mot mina foglossningar tidigt (v 20), funkade riktigt bra!

Köpte en egen ( 500 kr) och har använt den flera ggr i veckan och den lindrar riktigt skönt tycker jag.
är i v 39 nu och den används nästan varje kväll hjälper mot förvärkarna jag börjat få, hur den däremot är mot "de riktiga" värkarna återstår väl att se, men jag ska iaf testa!

Jag har också min egen. De rekommenderar att man använder den en ganska lång period före förlossningen så att man gradvis får upp den dos (styrkan) man klarar av.

Jag gjorde just så och under min förlossning hade jag pinverkar ca 1 dygn (inte så onda som efter vattnet gått vilket det gjorde bara ca 2 timmar innan dottern föddes), då hjälpte den jättefint och jag hade inte klarat mig utan den. Jag hade även gått profylaxkurs och klarade sedan sista biten genom avslappning/andning.

Till ts: Jag tycker du ska testa i alla fall! Lycka till!

Hade TENS-apparat inför första förlossningen. den fungerade jättebra mot trötthetssmärtor i slutet av grav, och i inledningsskedet under själva förlossningen. När värkarna började bli starkare och jag kom in till förlossningen (öppen ca 4 cm) så blev jag mest irriterad på den.

när vi gick föräldrautbildningen informerade BM att de gick hyra tens-apparater via nätet(seriös uthyrning i samband med landsting) om man vill testa i lugn o ro hemma. kommer dock inte ihåg vilken site det var...

Tack för tipset. Men landstinget här hyr ut så jag behöver bara ringa dit och "beställa" en. Barnmorskan rekomenderade att man skulle ta hem den och prova 2 v innan bf så jag måste fixa det ibörjan av nästa vecka isåfall men har inte helt bestämt mig än hur jag ska göra.

TENS räddade min förlossning! :bow: Eller om jag ska vara riktig, mig, under vår förlossning. ;) Spydde som en räv av lustgas och det var på tok för sent att sätta in annan smärtstillande när vi kom in. Då jag inte hade sovit mer än exakta 12 timmar på 8 dygn (här jävlar höll vi räkningen ;)) och var helt slut efter lika lång tids förvärkar så var TENS det enda alternativet som fanns kvar. Jag var så nöjd, och blir det fler barn ska det användas i framtiden också.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Imogen
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Fritid På gymmet har de raka pinnar av trä som är ganska långa. Jag skulle vilja ha en sån hemma då jag behöver det till några rehabövningar...
Svar
7
· Visningar
361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka