tempen på häst.

P

Pretty_Fly

vad är den normala tempen på en häst?
jag har helt glömt bort det! helt sjukt att man kan det men jag har inte tempat mina hästar på länge då dom inte sett sjuka ut eller så...
idag misstänkte jag att min ena hade feber o tog tempen. 37.9. är det feber eller är det ofarligt?

Det är ofarligt. De brukar ha en normaltemp på mellan 37-38 men kan även ha 38,2 men över det så ska du bli lite orolig. det bästa är om du tar tempen på hästen när du vet att h*n är frisk så stt du har just hans/hennes normaltemp...

okej.
jo jag tog tempen på henne när hon var frisk men det var ett bra tag sen så jag kommer ej ihåg vad den låg på :(

tempade inte henne idag då jag ej hade misstanke om feber längre.... men jag skall tempa henne i morgon ändå för säkerhets skull.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: Zetly
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka