Telling Talds

TheRedLightning

Trådstartare
Hej bukefalister,

Vad kan ni berätta för mig om hingsten Telling Talds?
Det lilla jag tror mig veta är att han troligen är ett fullblod och står på Irland, mer än så vet jag inte. :o

Tack på förhand. :)
 
Sv: Telling Talds

Jag hittar flera irländska hingstar med det namnet, hur gammal är han?
 
Sv: Telling Talds

Jag vet tyvärr inte, vet bara att ett sto jag ska köpa är efter en hingst som heter så och då blir jag såklart nyfiken. Visste inte att det fanns flera som hette likadant. :/
 
Sv: Telling Talds

Jag får bara en enda träff när jag googlar på namnet, en saluannons för ett sto efter honom. Han heter inte Telling Tales då? För då finn det mycket riktigt ett par irländska hingstar med det namnet.
 
Sv: Telling Talds

Hur söker du då? För när jag försöker söka, så hittar jag ingenting har provat lite olika söktermer också, men google verkar tro att jag menar "telling tales" och visar resultat därefter. Men hingsten heter Telling Talds av den informationen jag fått. :confused:
 
Sv: Telling Talds

Sök med namnet inom citattecken, "telling talds". Annars automatändrar Google sökningen till "Telling tales", och då får man upp de hingstarna istället. Görel, undrar om du kanske sökte på Telling Tales istället, eftersom du hittade ett flertal hingstar? Telling talds verkar vara ett väldigt ovanligt namn, som inte många hästar, än mindre hingstar, bär.
 
Sv: Telling Talds

Jag gjorde samma sökning och fick samma resultat. För övrigt hittade jag ett exempel i ett helt annat sammanhang på ett uppenbart skrivfel där "Telling Tales" (i detta fall en boktitel) i en lista blivit "Telling Talds" men när man väl kom till boken hette den "Telling Talds". E och D ligger ju nära varandra på tangentbordet.

TS, min gissning är att om du bara fått namnet till dig i skrift så har ett skrivfel smugit sig in och hingsten heter Telling Tales.
 
Sv: Telling Talds

Det finns en irish sporthorse med mycket fullblod i som heter Telling Tales, kan det vara den? Den är f 1994, efter Master Imp - Clover Hill, så är det den så låter det som riktigt trevlig hoppstam, det lilla jag kan om irländska stammar. Det finns helt säkert andra här som kan mer.
 
Sv: Telling Talds

Det finns en irish sporthorse med mycket fullblod i som heter Telling Tales, kan det vara den? Den är f 1994, efter Master Imp - Clover Hill, så är det den så låter det som riktigt trevlig hoppstam, det lilla jag kan om irländska stammar. Det finns helt säkert andra här som kan mer.

Jag får kataloger från en irländsk auktionsfirma, i senaste var ett sto till salu 7 år, Irish Sport Horse e Telling Talds u mare by Miners Lamp GSB. Ingen stam uppgiven på Telling Talds.
 
Sv: Telling Talds

Hur pass öppen är stamboken, kan det vara en hingst som använts väldigt lokalt? Behöver hingstar gå igenom någon prövning för att bli godkända för ISH?
 

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Shaggy
·
Trädgård & Växter Hej! Jag har sått tomatplantor från frö för någon månad sedan, och de har växt till sig rätt bra. Jag har planterat om dem och de växer...
2
Svar
29
· Visningar
1 300
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
911
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp