Tekopps djuren

emlem

Trådstartare
Någon som såg dokumentären om tekopps djuren i torsdags på kunskapskanalen?

Vad tycker ni om fenomenet? gulligt och behändigt med litet och sött eller fatala avelsprogram?

Visst är djuren i sig söta, det kan jag tycka. MEN... avelsprogrammen för att få fram dessa miniatyrdjur är helt horribla. Det finns ingenting hälsosamt med det hela ö.h.t och absolut inga ursäkter till att hålla på med det.

Jag håller med. Min väninna som är insatt i hundvärlden berättade att man ibland måste operera hundars ögon så att de inte ska trilla ur skallen på dem. Vansinnigt

Jag tycker all avel som missgynnar djuren är fel. Visst gulligt, men kan de inte vara friska så ska man inte hålla på med det.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Daimstruten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 866
Senast: inverterad
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 906
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V