Teknikövningar

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Em_E_liE

Jag vill mer än gärna ha tips på teknikövningar för att förbättra hästens teknik. Så ni som har tips eller har några bra teknikövningar, ös på med tips. :D

Sv: Teknikövningar

Spelar ingen roll om det är tektnik i dressyren, hoppningen eller vad det nu kan vara som och där hästen kan behöve träna upp sit teknik.

Har hört flera gånger att vi måste ha lite flera teknikövningar för att hästan ska förbättra sin teknink. Och jag antar, att det finns mer än en gren att rida:D, så det är att förbättra hästens teknik i någon gren.

Kan vara en svår fråga kanske. Genom att jag inte är så "haj" på det här med just teknik för hästar, kanske utan att veta om det?(!);) Då blir det ganska svårt att förklara sen. =/ Men är det verkligen ingen som tänker på att förbättra hästens egna teknik i tex hoppning, frambensteknink el. bakbenstekninken osv. ör att den ska bli bättre?

Hur gör ni då?

Ska man ändra tråden så den blir inriktad till bara hoppning, eller finns det någon som har teknikövningar i en annan gren.

Kanske någon som kan förklara mera?!

Allt hästen gör är ju i viss mån en teknikfråga, från att göra halt eller öppna till att fatta galopp eller hoppa höga hinder. Svårt att sammanfatta generellt!;)

Du får nog fråga din tränare vad som menas i just det sammanhanget.

Det här känns lite som en för luddig fråga om du inte kommit så långt i träningen att du behöver fundera på att förbättra hästens teknik.

Ta dina funderingar med din tränare och rid som du brukar och återkom gärna lite längre fram, med dina funderingar så är det lättare att förstå, kunna förklara och hjälpa dig med det du menar.

Och är det mer grenspecifika teknikövningar inom dressyr och hoppning, kan du säkert finna flera bra och nyttiga övningar under hopp- respektive dressyrforumet.

Mvh

moderator

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
608
Senast: Badger
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: Lejd
·
Hundhälsa Min labradortik är i sitt esse av skendräktighet och har det lite jobbigt. Så ös på med era tips och idéer om hur man kan underlätta för...
2
Svar
23
· Visningar
1 081
Senast: hollypolly
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 757
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA