Tekna Haflinger sadel

kurakosz

Trådstartare
Är det någon här inne som har provat Teknas "Haflinger" sadel? Vad tyckte ni om den? Hur är den i bomvidderna?

Är det någon här inne som har provat Teknas "Haflinger" sadel? Vad tyckte ni om den? Hur är den i bomvidderna?
Bra till runda ryggar, lite mycket flatback, men annars helt ok. Lite jobbigt med plaststroppar till sadelgjorden...(.finns inget så bra som läder.) Men prisvärt. Hästen som har sadeln är ett tjockt russ 133 cm. Utbytbara koppjärn men det som satt i motsvarar nog 36.

Tack så mycket för svaret, Glimris! :)
Låter bra än så länge. Själv tycker jag också att läder är bäst, men hittar tyvärr ingen lädersadel som passar min ruuuunda kille.
Vet du hur lång är sadeln i anläggningsytan?

Tack så mycket för svaret, Glimris! :)
Låter bra än så länge. Själv tycker jag också att läder är bäst, men hittar tyvärr ingen lädersadel som passar min ruuuunda kille.
Vet du hur lång är sadeln i anläggningsytan?
Den är faktiskt ok till min i 16 tum. Vet inte i cm men den är kort och bra. Kan ta reda på det men reser bort tidigt imorgon. Så till helgen?

Är den till för raka ryggar? Söker, som så ofta, ett budget alternativ till förhållandevis sällan ridna (oftare körda) NSV Brukshästar.

Liknande trådar

Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
303
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
625
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
789
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka