Tejpa revben?

Mia_R

Trådstartare
Jag har några frakturer och det som stör mig mest, förutom att det gör ont, är när de "hoppar" när jag rör mig. Kan man tejpa eller linda något typ av stöd eller är det bara att dras med eländet i sex veckor och hoppas det lugna ner sig med tiden? Tycker läkningen borde gå sämre när de flyttat sig hela tiden. :crazy:
 
Sv: Tejpa revben?

Ännu mer tråkiga nyheter. läkningen tar upp mot 40 veckor.
så, inga skratt, hostningar eller nysningar utan den obligatoriska grimasen...
 
Sv: Tejpa revben?

Det är lugnt, jag har brutit tidigare och det var inga problem med varesig, skratt, hostningar eller nysningar på betydligt kortare tid. Saker tar lite längre tid att göra, men det mesta går att lösa på egen hand med tålamod eller lite snabbare med vänner. :p
 
Sv: Tejpa revben?

Det är lugnt, jag har brutit tidigare och det var inga problem med varesig, skratt, hostningar eller nysningar på betydligt kortare tid. Saker tar lite längre tid att göra, men det mesta går att lösa på egen hand med tålamod eller lite snabbare med vänner. :p

jo jag vet, jävligast är det efter ca en vecka.
problemet är att har du en gång brutit revbenen så är det lättare hänt nästa gång.

när jag var 20+ så bröt jag tre revben, dessa har jag spräckt ett antal gånger sedan dess.

men som jag brukar säga, gör det ont så känner du i alla fall att du lever;)

fördelen är ju i alla fall att bara gör ont, det är inte farligt.
 
Sv: Tejpa revben?

Jag trodde att man tejpade för att få lite stabilitet och smärtlindring iaf?

Nej, det hjälper inte. Åtminstone inte om man hade tänkt andas....

TS: Bry dig för övrigt inte om vad lbb hittar på; det tar sex veckor att läka och det är inte lättare att bryta sig igen när det väl har läkt.
 
Senast ändrad:
Sv: Tejpa revben?

Stackare.
Brutna revben är den värsta smärta som jag har upplevt.
Och då så har jag ändå fött 3 barn.
 
Sv: Tejpa revben?

Nej, det hjälper inte. Åtminstone inte om man hade tänkt andas....

TS: Bry dig för övrigt inte om vad lbb hittar på; det tar sex veckor att läka och det är inte lättare att bryta sig igen när det väl har läkt.
Att brotten läker i hop på ett par månader stämmer med att man skulle vara symptomfri då är nog rätt osanolikt
 
Sv: Tejpa revben?

1:a gången jag bröt revbenen så blev dom ganska krossade, då var jag 12 år. Då blev jag hårt lindad på sjukhuset just för att stabilisera. Nu är det *host* vääääldigt många år sen, så man kanske inte gör så längre ;)
2:a gången så blev det mer att dom gick rakt av, inte krossade, då lindade dom inte. Men det gjorde jag själv hemma sen och upplevde att det var skönare att röra sig då... :up:
 
Sv: Tejpa revben?

Nej, jag tror inte heller att man lättare bryter sig om man en gång gjort det, för mig tog det över 20 år mellan brotten och jag är inte ens säker på att det är samma ben även om det är samma sida. ;) Det brukar väl snarare vara så att man har en öka bentillväxt vid brottstället?

I morse vaknade jag förhållandevis smärtfritt till min stora förvåning och lättnad, rullade dumt nog över på andra sidan en liten stund och fick sedan pipande kravla mig ur sängen, leta reda på mina tabletter, mata katterna och kissa hunden. Nu väntar jag på att värken ska lugna ner sig lite igen och sen gå till hästarna och se att de har det bra. :arghh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 016
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 833
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp