Tecken på stress hos RIDhäst?

L

lindaplutt

Vad är dessa?:smirk:

Det jag är intresserad av är när en tävlingsridhäst "plötsligt" efter många års lastande och resande börjar leva "djävul" för att den inte längre vill resa.

Sv: Tecken på stress hos RIDhäst?

Jag skulle ju starkt misstänka att hästen inte längre vill tävla, eller förknippar resandet med något otäckt.

Har sett en häst som blivit tävlad för mycket och för hårt - han ville inte gå in på banan, och väl därinne blev han seg och "lat" (pigg annars) och/eller protesterade genom att bocka osv.

Oavsett vilka av dessa beteenden en häst visade upp, så hade jag låtit den vila från tävlande en period, för att se om det blev bättre.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 743
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar