tecken på dräktig häst

vinkelina

Trådstartare
betäckte ju mitt sto i juli, med negativt resultat :( jag var dock aldrig riktig säker (man hoppas ju) för hon blev så jättesnäll och gosig. har dock behandlat henne som en icke dräktig häst. ridit och motionerat som vanligt. nu har hästen dock gått upp en del i vikt, så att andra oxå märker de. hon har inte fått någo mer mat, används dock som dammsugare ibland, får gå i nån annas hage, om de ej äter upp maten, lättare än att mocka bort :P

har fått lite mindre motion i december pga vädret. har nu även reagerat att de "svällt upp" framföre juvret, som två korvar.

skall försöka nappa tag i vet, när han kommer ut o fundera om han har möjlighet att kolla med blodprov

Sv: tecken på dräktig häst

Japp..det är nog juverINFLATION *jag dör av skratt* :rofl:
(kunde inte låta bli.

till TS: Jag tycker att du ska göra ett dräktighetstest på stoet, så vet du säkert. Ston kan svullna runt juvret av olika anledningar.

Sv: tecken på dräktig häst

farligt med infation i juver :P men borde hon inte vara öm då? man får nämligen pilla och hålla på hur mycket man vill där...

skall försöka prata med vet då han kommer till stallet, torde vara idag

Liknande trådar

Ridning Jag har en medryttarhäst jag hjälpt till med i snart 3 år. Jag tycker om honom väldigt mycket och älskar att vara i stallet, men det är...
Svar
11
· Visningar
3 591
Senast: Fideli
·
Avel Jag har ett sto som jag betäckte på inrådan av veterinär när hon var 5år, pga att hon skulle vila ett år från ridning efter en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 580
Senast: maria_b
·
Avel Mitt 12åriga sto som jag köpte i våras hade i onsdags jämntjocka svullna bakben, jag blev genast lite misstänksam och tog temp, 39,9...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: Corax
·
L
Avel Har en lite annorlunda fråga!!! Jag har en New Forestponny som vi försökte betäcka med en flyingehingst hela förra sommaren. Hon tog...
2
Svar
20
· Visningar
5 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka