Är min ponny dräktig????

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lorita
  • Startdatum Startdatum
Sv: Är min ponny dräktig????

Det behöver inte alls vara så att man känner sparkar från stoet.

Stoet får man väl verkligen hoppas att man inte åker på sparkar från :devil:

Skämt åsido, det är ju klart att det kanske inte går att känna på alla ston (min K gick under arbetsnamnet Karate Kid när hon låg i mammas mage, jag fick sluta lägga kinden emot när jag kände efter sparkar, efter den gången hon fick in en fullträff på mitt kindben och jag var gul och blå i över en vecka efteråt.. Men på slutet så kunde man stå på två meters håll och se hur hon kickade runt därinne, till stoets stora irritation..).

Tänkte mer att det ju kunde vara en indikator iaf, om man ser väldigt tydliga sparkar t ex, så är det ju inte någån större tvekan, för inga tarmrörelser i världen kan ju åstadkomma det.

Men du har ju rätt i att det inte alls är något säkert sett, och att man dels kan 'se vad man vill', eller att det trots att det finns föl därinne inte känns/syns några sparkar..

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 455
Senast: Lyxzen
·
Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 061
Senast: Toudi
·
Hästvård Jag har ett sto som vi försökte få dräktigt i somras. Hon har aldrig visat brunst innan, och gjorde det bara en gång när vi fick spruta...
Svar
0
· Visningar
740
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit