TDB fundering

Lumos_Nox

Trådstartare
Hej!

Anmälde mig till årets första start och som vanligt är det högt tryck och jag landade långt ner i reservlistan men så blir det när man inte håller sig vaken.

Hur som helst, min fundering var: betalning skedde i samband med anmälan men trots detta står nu en tredjedel av startfältet som obetalda. Hur går det till? Jag kan inte ens anmäla om jag inte har täckning på kontot. :confused:

Får en så barnslig känsla av orättvisa att obetalda står före oss som faktiskt anmält oss enligt reglerna. Jag vet barnsligt men ändå :p det känns fuskigt :D

Hej!

Anmälde mig till årets första start och som vanligt är det högt tryck och jag landade långt ner i reservlistan men så blir det när man inte håller sig vaken.

Hur som helst, min fundering var: betalning skedde i samband med anmälan men trots detta står nu en tredjedel av startfältet som obetalda. Hur går det till? Jag kan inte ens anmäla om jag inte har täckning på kontot. :confused:

Får en så barnslig känsla av orättvisa att obetalda står före oss som faktiskt anmält oss enligt reglerna. Jag vet barnsligt men ändå :p det känns fuskigt :D

Man behöver ju inte ha pengar på kontot för att anmäla till en tävling. Det viktiga är ju att det finns pengar där på likviddagen, d v s den dag pengarna dras. Om man fortfarande står som reserv då, så dras inga pengar.

Det är nytt för i år att arrangörer kan ta betalt direkt vid anmälan, Det låter nästan som att systemutvecklarna inte riktigt tänkt på att alla inte har täckning på kontot och att de helt enkelt inte gjort ett stopp för de vid anmälan. Rätt korkat eftersom det till stor del förtar en del av poängen med att ta betalt direkt.

Man behöver ju inte ha pengar på kontot för att anmäla till en tävling. Det viktiga är ju att det finns pengar där på likviddagen, d v s den dag pengarna dras. Om man fortfarande står som reserv då, så dras inga pengar.
Jo vissa tävlingar kan välja att ts betalt direkt vid anmälan

Det är nytt för i år att arrangörer kan ta betalt direkt vid anmälan, Det låter nästan som att systemutvecklarna inte riktigt tänkt på att alla inte har täckning på kontot och att de helt enkelt inte gjort ett stopp för de vid anmälan. Rätt korkat eftersom det till stor del förtar en del av poängen med att ta betalt direkt.
Så har det varit ett par gånger innan på den klubben, att betalning sker då. Men då har ju alla stått som betalda eftersom alla betalt. Nu är som sagt många obetalda och nästan hälften av reserverna hade kunnat komma in i stället. Verkar mysko och orättvist.

Jag kunde iaf inte anmäla om jag inte hade täckning.. :confused:

Nej det var så förra året oxå.

TS
Nä jag har inte heller lyckats anmäla till de tävlingar som drar direkt om jag inte har pengar på kontot.

Nej det var så förra året oxå.

TS
Nä jag har inte heller lyckats anmäla till de tävlingar som drar direkt om jag inte har pengar på kontot.
Nä precis. Tycker det är skumt och blir lite grinig att jag som har pengar inte kommer med! :p

7 av 18 obetalda, 10 reserver. Står tydligt på flera ställen att betalning sker i samband med anmälan.

It's a mystery :D

Jag blir lite nyfiken på vilken tävling det är, just att det syns anmälan är obetald?
Har aldrig tänkt på om det gör så normalt.

Vill du inte skriva det här kan du väl PMa mig :-)

Ok, tänkte att klubben kanske visste eftersom de aktivt valt att vilja ha betalning vid anmälan.
För när har de likviddag i en sån här situation när den egentligen var vid anmälan?

Men supporten tdb är nog bättre ja! :)

Jag blir lite nyfiken på vilken tävling det är, just att det syns anmälan är obetald?
Har aldrig tänkt på om det gör så normalt.

Vill du inte skriva det här kan du väl PMa mig :-)

Pmar dig.
På startlistorna/ anmälningslistorna står det alltid utskrivet betald, obetald, registrerad, avanmäld eller reserv bakom namnet.

Ok, tänkte att klubben kanske visste eftersom de aktivt valt att vilja ha betalning vid anmälan.
För när har de likviddag i en sån här situation när den egentligen var vid anmälan?

Tanken är ju att likviddagen är vid anmälan

Det kom förra året redan :)

Äh, tvåa på bollen

Aha, jag är ju sällan inne som anmälare så jag har inte tänkt på det.
Är ju till

Jag skulle nog som arrangör tro att "Betalning vid anmälan" innebär just att du inte kan anmäla om du som anmälare inte har pengar på ditt TDB-konto.
Känns nästan som en bugg av något slag

Gick nyss tävlingsledarutbildning och fattade som det var nytt för i år med direktbetalning:o. Skyller på att ingen i vårt distrikt tillämpar detta:p.

Men låter onekligen som en bugg av något slagit.

Liknande trådar

J
Hästvård Har hamnat i en knepig sits här och vet inte hur jag ska kunna agera:( Kort bakgrund; Granne som vi inte står på god fot med redan...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 983
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar