TDB fundering

Gick nyss tävlingsledarutbildning och fattade som det var nytt för i år med direktbetalning:o. Skyller på att ingen i vårt distrikt tillämpar detta:p.

Men låter onekligen som en bugg av något slagit.
Haha, oops! :p Jag vet att jag anmält ett par gånger på det sättet, bla på denna klubben.

Ska bli spännande att se om jag får något svar.

Nej det var så förra året oxå.

TS
Nä jag har inte heller lyckats anmäla till de tävlingar som drar direkt om jag inte har pengar på kontot.

Jaha, vad lustigt - har aldrig varit med om det! Och då anmäler jag ändå till många tävlingar, både för min egen och andras del. Kanske är ovanligt i Stockholmsområdet? För, som sagt, aldrig stött på det. :)

Jaha, vad lustigt - har aldrig varit med om det! Och då anmäler jag ändå till många tävlingar, både för min egen och andras del. Kanske är ovanligt i Stockholmsområdet? För, som sagt, aldrig stött på det. :)
Det var en tävling som hade det systemet i Sthlm förra året, i sept. Men de hade knappt fulla klasser så det skrämde nog folk lite. Min klubb kommer inte använda sig av systemet och jag har inte sett någon annan göra det heller, trots att flera rekommenderar det här så bara de som verkligen är intresserade anmäler sig. Anledning nr två från klubbarna verkar vara att de inte orkar sitta och betala tillbaka till folk som avanmäler sig i tid...

Bra att fler tycker det är konstigt och inte verkar stämma. Känner mig inte lika barnslig och girig nu :p

Det var en tävling som hade det systemet i Sthlm förra året, i sept. Men de hade knappt fulla klasser så det skrämde nog folk lite. Min klubb kommer inte använda sig av systemet och jag har inte sett någon annan göra det heller, trots att flera rekommenderar det här så bara de som verkligen är intresserade anmäler sig. Anledning nr två från klubbarna verkar vara att de inte orkar sitta och betala tillbaka till folk som avanmäler sig i tid...

Fast grejen är ju att man inte får tillbaka pengar om man avanmäler utan sjuk/vet intyg

Hej!

Anmälde mig till årets första start och som vanligt är det högt tryck och jag landade långt ner i reservlistan men så blir det när man inte håller sig vaken.

Hur som helst, min fundering var: betalning skedde i samband med anmälan men trots detta står nu en tredjedel av startfältet som obetalda. Hur går det till? Jag kan inte ens anmäla om jag inte har täckning på kontot. :confused:

Får en så barnslig känsla av orättvisa att obetalda står före oss som faktiskt anmält oss enligt reglerna. Jag vet barnsligt men ändå :p det känns fuskigt :D

Jag bara spekulerar, men kan det vara så att folk har stått som reserver och sedan kommit med?
Alltså att de hade pengar på kontot när de satte upp sig som reserv (vilket fö verkar idiotiskt att man måste ha :meh:), men när de kommer med har pengarna redan dragits till en annan tävling?
Fast om det var massor av ryttare kanske det inte är logiskt att alla skulle ha ha det så.

Jag bara spekulerar, men kan det vara så att folk har stått som reserver och sedan kommit med?
Alltså att de hade pengar på kontot när de satte upp sig som reserv (vilket fö verkar idiotiskt att man måste ha :meh:), men när de kommer med har pengarna redan dragits till en annan tävling?
Fast om det var massor av ryttare kanske det inte är logiskt att alla skulle ha ha det så.
Nej, kan inte stämma då ryttarna hunnit anmäla sig innan klassen blivit full, tog fyra minuter, och de som är reserver är markerade med just reserv.

Sen dras pengarna direkt när du anmält dig och kommit med i ordinarie startfält. Reserver dras när de kommer in.

Visst hade Ljuslingsbacken så förra året?

Det är inte så att du har missat en betalning någon gång och har en skuld till någon klubb? Då uppför sig nog systemet så.

Vet inte hur det då blir på de tävlingar med direktbetalning, kanske kan det bli så här då.

Det är inte så att du har missat en betalning någon gång och har en skuld till någon klubb? Då uppför sig nog systemet så.

Vet inte hur det då blir på de tävlingar med direktbetalning, kanske kan det bli så här då.

Nej, sköter mig på Tdb. Betalat in mycket pengar pga sena strykningar osv men det är ju bara acceptera.
Vad jag gör påverkar ju inte att andra kan snmäla utan betalning vid en betala direkt tävling.

Nej!:mad: Mailat två gånger till Tdb men inget svar. Står likadant på anmälningslistorna fortfarande.

Nej mejl kan vara svårt få svar på.
Har du provat ställa frågan i Chatt-funktionen. Du går in på Hjälp och sen Support. Vardagar är det nästan alltid någon inloggad där

Liknande trådar

J
Hästvård Har hamnat i en knepig sits här och vet inte hur jag ska kunna agera:( Kort bakgrund; Granne som vi inte står på god fot med redan...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 983
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar