Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Här är lilla sassa!
Vi ska börja m utställning nu, hon ska bli en blivande jakthund..
Vi ska även börja jobba med viltspår, så att vi kan få certen på utställningar...
Har en strävhårig normalstor som jag jagar med, blir endel blodspår o lydnadsträning också.
Trix är väll inte direkt ngt som jag lägger ner tid på, men rulla runt kan hon iaf.
Får bara ca 1½ dl lightfoder och massvis med motion. (1-2 timmar spring per dag på Vårhallarna i Simrishamn) Hon är rättkortbent också. Men personligen skulle jag nog gärna ha en lite slankare också men jag vet inte om det går.
Movitz är en väldigt duktig spårhund, och tycker även att det är kul med lydnad och klickträning. Han kan (förrutom "vanliga" grundlydnads övningar) bl.a. lägga tassen på olika föremål på komando, spela död när man "skjuter" honom och lite annat smått och gott.
Eventuellt kommer han få lov att följa med pojkvännen på jakt någon gång i framtien, jaktinstinkt finns det iaf mycket av!
Han har även varit ganska duktig i utställningsringen (bl.a. BIR med CK som unghund) Men av olika anledningar har det inte blivit så många utställningar den senaste tiden.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.