Tax-Tråden

Sv: Tax-Tråden

Kul tråd äntligen en taxtråd:bump:
Då ska vi se ! Börjar med min gamla som tyvärr har gått bort vid en ålder av 20 år och några månader :cry: På bilden 19 och halvt
liten-1.jpg

Sen en bild på henne i unga år ! Jakt champion viltspår ch utstch !
8e29a445.jpg
Namn Petite-famme
Sen hennes dotter Querina (bäbis)På bilden 4 veckor
bbis.jpg

Första spårträningen 4 mån
spr.jpg

sen lite bilder på hennes valpar
valparna2.jpg

valparna.jpg

tesora

sen i valplådan :love:
bbis1.jpg

Sen min stamtik oj-ojs Femme -fatale och hennes två döttrar:love:
Tax1.jpg

Femme-fatale i mitten på kortet 17 år

ska ta nya bilder på mina valptjejer här hemma dom är ju vuxna nu och ska paras nästa löp :banana:

Tesora

Så fina taxar du har:love: och sele, var kan man få tag på en sån:angel:
20 år:eek: Gosch! Hon har hunnit med mkt den tanten i sitt liv kan jag tänka mig:D Hur var hon dom sista åren?

Så fina taxar du har:love: och sele, var kan man få tag på en sån:angel:
20 år:eek: Gosch! Hon har hunnit med mkt den tanten i sitt liv kan jag tänka mig:D Hur var hon dom sista åren?

Tack :bow: Ja du den selen är en vanlig kattsele i läder :angel:
jätte svårt att hitta så små selar till valparna när man ska börja att träna dom .
men sen har jag låtit sytt upp både selar och spårhalsband typ sånna som man har på bayerska viltspårhundar , Dom går jag över till när dom är runt 8 månader,

Ja lilla liten hon han med en massa saker innan hon gick bort, Hon var helt frisk både såg och hörde och försökte mörda katterna här hemma ända in i det sista , sov i och för sig ganska så mycket, Men var med i stallet varje kväll på nattfodringen och busade och snusade:love: Tyvärr så fick hon en hjärnblödning :cry: Men hon behövde bara lida i cirka 20 minuter , Jag var hos henne när det hände och har fem minuter till vet, så inom 20 minuter var hon borta !
Men jag saknar henne så det gör ont !!!
Men jag vet att det kommer att lägga sig så småningom, Men hon var min egen uppfödning och en av dom första valparna jag hade :love:
Hennes mamma blev 19½ år !!

Tesora

GRATTIS till anlaget!

Jättefina hundar:d

tesora: gaaah, dina hundar är så vackra...förstår att du är ledsen men vilken lycka att få ha sin kompis i 20 år!! Jag hade inte haft något emot att ha Ronja 8 år till:cry: Men man får vara glad för att man fick lära känna de älskade liven.

Och dina valpar är ju för söta:love:

Idag ska jag packa och åka med Nikita till Stockholm...imorgon är den stora dagen!!:eek:

Tack :bow: ja varje stund man har med dom små liven är guld värt :love:
hmm kanske inte när alla ska ligga i sängen på samma plats ;)
vad är det som händer i morgon ?? Ska man hålla tummarna ?

Tesora

Ja, det tycker jag att du ska göra!
SM i viltspår för taxar! Visste inte ens att det fanns förut...det ska bli superskoj!:bump:

vi håller alla tummar och tassar här hemma ja hovar med för den delen, Har själv varit utagen dit för många år sedan med min liten ,men kunde inte åka pga av två valpkullar,
Men jätte LYCKA TILL!! Med din underbart fina tax :-)

Tesora

Tack :bow: Ja det är en stor ynnest att få leva så många år med en hund ! Fick ju ha hennes mamma i nästan 20 år oxå ! Hon blev 19½ !!:love:

Jag tror jag har glömt att skriva att det är långhåriga kanin taxar :o
Ska ta nya bilder på mina unga tikar här hemma i morgon hoppas jag !

Tesora

Antar att du föder upp taxar då?
Har ju en dvärg härhemma,men är sugen på en liten kaninstorlek. Finner att det verkar svårt att få tag i dem.
Vart i landet befinner du dig?

jag finns i Tomelilla , Skåne ;-)
Ja jag har en liten uppfödning , Har just nu två tikar som ska ha varsin kull till nästa löp . tar bara valpar när man själv ska fylla på lagret här hemma ;-)

Tesora

Måste lägga upp några nya bilder på min Douglas
13719415.jpg

13719416.jpg

13719414.jpg

13719413.jpg

*oj då, blev visst bildbomb*

Egentligen min mammas tax, korthårig normalstor
Dualis Maiblume
mookie1_070415.JPG

1 ökl viltsår och Ck på utställning.
Trix. Ligga i soffon under en filt så att hon inte syns...:rofl:

*kl

Börjar med bilder på vår förra tax som tyvärr är borta:cry: (diskbråck)
Bamse.jpg

Bamse20vuxen.jpg

Och här kommer vår nuvarande Blandis tax/papillon Vimse:love:
IMG_0167.jpg

och till sist en bild på Selma vår strävis, som hälsar på Vimse för första gången
Selma_vimse.jpg

Vimse är nu 1 år ska ska ta några nya på gullungen...

Edit:
Bamse var en kille som valde ut vilka han gillade,
dom andra två säljer sig billigt till vem som helst som kommer i närheten. Även om Vimse är mammig.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka