Tävlingstråd - Tranemo!

Undret

Trådstartare
*spanar efter en tråd om Tranemo och hittar ingen*

Så, vilka ska dit?

Jag vet att det inte bara är jag i alla fall. Med tanke på att debutanten fick delas i två! Härligt med många anmälningar i lägre klasser, månne det vara borttagandet av hoppkvalen som fått många "halventusiaster" att tycka att det är värt det igen?

Jag och liten tysk ska i alla fall göra årets första start och det blir i lättklass. Vi har inga förhoppningar alls eftersom senaste dressyrträningen gick av stapeln i oktober förra året :cool: men mottot lyder följande när man tar ut odresserade fullblod för första gången på året; "allt under 70 straff är bra straff" :D

Sv: Tävlingstråd - Tranemo!

Jag kommer som vanligt befinna mig på plats i Tranemo, dock utan häst i år oxå :( På lördagen kommer jag spana på er från hoppdomartornet och på söndagen ska jag sola ute på terrängbanan :D

Lycka till allihopa! :bump:

Hoppas det bli bättre väder än när jag var där för några år sedan. Regnet vräkte ner nonstop precis hela dagen och det hade blivit något fel i tidsplaneringen så jag red dressyren och hoppningen och sedan fick jag trava ner till parkeringen för att byta skydd och sedan upp igen för att gå ut i terrängen, hann precis hoppa fram innan det var min tur :crazy:

Det positiva var väl att vi var klara tidigt eftersom vädret var så hemskt :angel:

Grå häst kommer....o om allt går som det ska så blir det debut i *-ig!:eek:

Så jag kan rekommendera alla att inte prata så mycket med mig innan terrängen är avklarad....:cool:

och det hade blivit något fel i tidsplaneringen så jag red dressyren och hoppningen och sedan fick jag trava ner till parkeringen för att byta skydd och sedan upp igen för att gå ut i terrängen, hann precis hoppa fram innan det var min tur :crazy:

Det var nog inget fel...det är ju så dom gör i Tranemo, kör på med terrängen innan man ens hunnit byta skydd....avskyr när dom gör så o jag fattar inte varför??? I år tänker dom ju bevisligen göra likadant trots att de inte ens har ponny samma dag....:mad:

Iår är jag tacksam om det går undan :angel: För vi måste nämligen hem till värmland igen för att byta häst och åka direkt med 3-åringen till grannstaden (5 mil) och löshoppa på kvällen. Blir en lång dag för oss.

Då kan man ju vara beredd på att det blir så iår också då...

Grå häst kommer....o om allt går som det ska så blir det debut i *-ig!:eek:

Så jag kan rekommendera alla att inte prata så mycket med mig innan terrängen är avklarad....:cool:

= inte på hela dagen då... Den * terrängen börjar kl 16 enligt ryttarmeddelandet.

Vi skall dit , jag och Pärlan rider debutant och junioren och Hille är med i den lätta klassen.

Vi kommer och rider 100 klassem, och tar även med oss 2 klubbkompisar som ska debutera i 90 klassen. Och förhoppningsvis har jag lockat med min tränaren som får följa med och coacha med :)

Jag har äntligen kommit ur vinterdvalan och ser nu fram emot årets första fälttävlan. Det blir lätt 100-klass för oss i helgen. Tur att det är en bekant bana med tanke på att jag och bläshästen mest har studerat snövallar och ridhusväggar fram till alldeles nyligen :devil: herregud jag flyttade verkligen åt fel håll!
Ska nog se till att ta en tur på terrängbanan i veckan ;)

Tänkte satsa på ett par nya däck i år :rofl::banana: men det gör jag ju varje år och har fortfarande samma gamla slitna däck kvar :eek:

En av dom gamla rävarna sa på Linköpingsmötet i januari:
Man kan rida fram till hoppningen innanför vita staket.

Sen kan man få mer eller mindre bra poäng för prestationen också :angel: liten tysk måste ju hålla sig INNANFÖR staketen också, oavsett färg på dem.

Men nu har matte iaf dammat av dressyrprogrammet så någon av oss vet åt vilket håll vi ska springa där inne :D

För en stund sen ringde telefonen och Novali skrek !!! N O L L A !!!! i mitt öra :banana::bump::banana:

Så ni kommer nog snart att få en lång redogörelse om lille Grå´s debut i enstjärnigt :bow:

Kul!!! Grattis"!

Själv kom ja nyss hem efter en riktigt solig och go dag. Dressyren och hoppningen gick INTE bra idag...blev spänd och låång och väldigt svårriden i dressyren= skit poäng, var väldigt taggad idag..hoppningen blev han ÄNNU starkare än i plönninge och drog gärnet och hade 3 ned...Besviken besviken men glömmer ibland att han fortf bara e bäbis å efter vår superrunda i terrängen igen så måste jag ju vara nöjd. Nu e det lydnadsövningar i hoppningen som gäller!! :)
Hoppas det gått bra för er andra som vart där och ridit!!

Jaaa du ;) Jag fick tillbaka mina dressyrpoäng igen som togs ifrån mig förra veckan i plönninge, men vad fan hjälpte det när hästfan HOPPADE UT FRÅN DRESSYRBANAN :eek:

Efter skrik och gap från nova gick jag iallafall till ÖD och fick lov att starta utom tävlan resten av tävlingen. Istadig (4 straff+tidsfel) som satan vid utgången i hoppningen men nolla på hinder förövrigt.

Men Pärlan är förlåten för han gick som ett spjut i terrängen och tittade inte på något förutom den lilla smala banken då han inte hittade vart han skulle hoppa :D Nolla inom tiden men tyvärr inget resultat överhuvudtaget för oss denna helg.

Hille och junioren placerade i den lätta klassen igen, en åttonde plats :)

För en stund sen ringde telefonen och Novali skrek !!! N O L L A !!!! i mitt öra :banana::bump::banana:

Så ni kommer nog snart att få en lång redogörelse om lille Grå´s debut i enstjärnigt :bow:

Jag såg bara hoppningen och där såg han kanonfin ut humm, harkel ja förutom på första hindret då :angel:

Vet inte vad Brun ryttarinna sysslade med just där ;)

Själv kom ja nyss hem efter en riktigt solig och go dag. Dressyren och hoppningen gick INTE bra idag...blev spänd och låång och väldigt svårriden i dressyren= skit poäng, var väldigt taggad idag..hoppningen blev han ÄNNU starkare än i plönninge och drog gärnet och hade 3 ned...Besviken besviken men glömmer ibland att han fortf bara e bäbis å efter vår superrunda i terrängen igen så måste jag ju vara nöjd. Nu e det lydnadsövningar i hoppningen som gäller!! :)
Hoppas det gått bra för er andra som vart där och ridit!!

Haha, insåg nu att jag tror att vi stod bredvid varandra med transporterna! Jag hade en liten mörkbrun häst, en virrig mamma och en labrador med mig och ondgjorde mig över dressyrdomaren :D :angel:

Om tävlingen; underbart väder! Han skötte sig i dressyren men blev väldigt negativt bedömd (tråkig domare som bara totalsågade och gav fyror när han ändå utförde uppgifterna godkänt). I hoppningen var han ridbar och fin men REV två hinder (förra säsongen rev han bara ett hinder på tävling mellan maj och sep så vet inte vad det flög i honom idag, han var lite okoncentrerad). I terrängen var han pigg och fin, nolla på hinder men vet inte vilken tid jag hade. Kändes som ett kontrollerbart tempo iaf.

Jag är nöjd med tanke på att han fortfarande är lite bebis och det var första tävlingen på säsongen :)

Vet inte vad Brun ryttarinna sysslade med just där ;)

Uppsutten barrering kanske :angel: han hoppade ju fint sen sa ni ju...

Eller så saknades kanske rätt matchning på framridningen :D:D:D (gömmer mig genast för hästägaren..)

Och jag såg en del av terrängen, typ hinder 3-12 och tyckte han såg väldigt fin ut. Såg ut som dom hade bra flyt och hoppade fin fint :)

Liknande trådar

H
Fälttävlan Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan, Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: HoneysEmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod