Tävlingsoutfit 2013!

Sv: Tävlingsoutfit 2013!

2dh5zde.jpg

Min nya kavaj från animo :love:
Dyonchaps+ariatskor
Vita pikeur byxor
Någon hjälm (inte inköpt än, vill ha en samshield shadow eller svart/guldig ayr8 lether look men får se ).
Blåa roeckl handskar
Vit swarovskiarmband

Hästen:
Brunt dyonträns med bred anatomisk nosgrimma+matchande tyglar
Pessoa amo sadel
Veredus olympic fram+young jump bak
Guldiga JIN stigbyglar
Beige equiline schabrak + luva (inte på alla tävlingar såklart, men några)
Brunt Horseware newmarket skrittäcke (på framridningen då såklart ;) )
Troligtvis kommer jag att också att behöva köpa någon förbygel till han :/
Guldigt swarovskipannband
Gelpadd
Ev. Guldiga boots

Nja, det är ju bara hopptävlingsoutfits som ska vara här :) Dressyr har en likadan tråd!

Vad är det för skjorta du har:)?

*kl*

De få hopptävlingar jag kommer att rida kommer jag iaf inte ha kavaj på mig. Känns överkurs i avd B på ponny:p. Troligen blir outfiten:
*vita helskodda Pikeur Lucinda
*vit Equilineskjorta (ska införskaffas-den med blingtext på kragen)
*svart v-ringad tröja
*svarta stövlar från Hööks
*svart CO JW hjälm

Väldigt enkelt och klassiskt:).

samma som förra året... å förr förra :mad::cry:

men aaaahhh jag såg nya vita från equiline tror jag, med en mörkblå trekant mitt på låret, sömmen med bling.. jag dööööör :love:

Köp bling bling och nitar på tex Panduro och pimpa dina gamla tävlingskläder :idea:
Bara att byta knappar på kavajen kan göra massor.

Jag har infört köpstopp (får väl se hur det går ;))
Vita ridbyxor med grå skoning från Pfiff alt helvita oskodda från Horze.
Vit KyraK skjorta alt vit Jackson med röd passpoal.
Tre kavajer att välja mellan. Svart ,pimpad med gulddetaljer från Equipage. Helsvart från Hööks eller Grå Pikeur som iof är lite för kort :cry:
Mörka hanskar, Roeckl
Svart John Withaker hjälm
Stövlar från Hööks.

Hästen har massor av schabrak och luvor så det tar jag vad som passar för dagen men ett urval som är mest populärt är:
Svart med röd och vit passpoal från Hööks
Grått med röd och svart passpoal.
Blått med creme och guld passpoal, Anna Scarpati
Eskadron air easy benskydd, svarta.
Frank baines träns med mässingsspännen.

Jag lär nog köra på i vanlig stil:
Vitt på hästen (schabrak och vita beskydd fram och bak)
Vita ridbyxor
Svart el mörkblå V ringad tröja (el jacka)
Tabacco färgad sadel Prestige
Tabacco färgat träns
Oknoppad häst

Typ så här :)
Mobil5338.jpg
[/IMG]

ja blinga upp sig kan man alltid! :D

men just dessa ridbyxor var det en insydd trekant som var mkt snygg... å det ger jag mig inte på!

har googlat å googlat å bara för det så hittar jag dem inte :cry: (kanske lika bra ifs :p)

jag ska ha;

grå kavaj från jacson (loppis fynd 50kr, väldigt bekväm :D)
ful orange funktions blus med vit krage (transporterar bort svetten och torkar upp skit fort :rofl:)
vita gersemi ridbyxor (egentligen herr modell men satt bra och var sjukt billiga :D)
ridstövlar från catago eller ariat skor + chaps.
och hjälm från harrys horse

hästen har brunt träns, brun börjes förbygel, rödbrun magplatta, bruna eskadron skydd och troligtvis grått schabrak. sadel har jag inte än men hoppas på ngt brunt så det inte skär sig allt för mycket :p

Nu var det ju länge sedan vi "snackade" :D Men jag antar att du äntligen hittat någon sadel som passar :) Vad blev det?

På mig själv:
Kavaj/tröja - Marinblå Kingsland alternativt marinblå V-ringad tröja från Lyle&Scott
Skjorta - Ljusblå med pärlemorknappar från Jacson eller lila-vit-rutig från Equiline
Ridbyxor - Vita helskodda med bling på fickorna (Roping) eller vita helskodda (Pikeur Cindy (?))
Stövlar - Marinblå från Tretorn
Hjälm - Marinblå CO JW eller grå GPA
Handskar - Svarta skinnhandskar som jag glömt märket på

Foto från jakt men outfiten stämmer rätt bra :laugh:

293825_10151451713766102_1268520796_n.jpg

Häst 1:
Sadel - Svart Zaldi star
Träns - Pullarträns från Hööks med bling på nosgrimman och bling-pannband från Fager Design med svenska flaggan
Magplatta - Minns inte märket men den är iaf svart :p
Benskydd - Svarta Veredus Carbon gel på frambenen och på bakbenen svarta Veredus Olympic
Stigbyglar - Sprenger 4-system
Stigläder - Svarta i kalvskinn från Prestige

283675_10151302753856102_881458492_n.jpg

18624_10151677523936102_1649024135_n.jpg

Häst 2:
Sadel - Brun Passier Young Winner
Träns - Brunt träns från Lyckås ridsport, antingen med hackamore med ludd och guldigt bling-pannband eller med remontnosgrimma och vanligt pannband
Magplatta - Svart från Prestige (Har inte lyckats hitta någon i rätt brun nyans och rätt längd. De bruna jag har funkar inte alls!)
Benskydd - Bruna Veredus Carbon gel, antingen bara på frambenen eller runtom
Stigbyglar - Sprenger Bow Balance
Stigläder - Bruna från Passier

563116_10151693195431102_1752473656_n.jpg

Oftast har jag ett blått schabrak från Hansbo. På ponny 1 med matchande luva.

601349_10151416879176102_762282154_n.jpg

Kan ibland variera med ett brunt set i mocka-imitation :love:

430076_10151439472291102_1878853040_n.jpg

Senast ändrad:

Smyger in här trotts att jag egentligen inte är någon "hoppare", hoppas att det är ok! :)

Skulle haft bl.a. Kavajen och handskarna på bilden nedan...Varför det inte blir så tror jag inte ens att jag måste säga... :S

Tror det blir min blåa, långärmig KL tävlingsskjorta tillsammans med mina blåa Roeckl handskar och vita ridbyxor så länge...

Trotts att jag egentligen är "dressyrare" drömmer jag om att någon gång (helst inom en snar framtid) äga en röd eller blå Animo Larissa kavaj, kombinerat med en Spooks kavaj, också denna i blått eller rött :D De är ju bara för läckra!

184057_313017645488241_1890779086_n.jpg

Vad säger ni? En något bredare kavaj och ett par storlekar större handskar kanske inte skulle skada? :P

Nu var det ju länge sedan vi "snackade" :D Men jag antar att du äntligen hittat någon sadel som passar :) Vad blev det?

nja... det är samma (3år) hehe, Walsall. Den har blivit godkänd av sadelutprovarna hela tiden... Senast för 2-3v sen så tog vi ut en för att byta sadel men hon sa att min häst såg ut att trivas bäst med sin egna å att den satt bra, så den stoppades om lite å bossorna plattades till lite istället för proppade runda som man hade "förr i tiden" (å som mustang har) ;)
Hästen har inte en prick så det e kalas :) Det verkar som att hon har vuxit ifrån de där hemska prickarna för jag har testat 3 andra sadlar (dressyr) hela pass å inte ett krökt strå! Halleluja fullblodet 13år gammal kan äntligen ha en ridhästsadel :angel::banana:

tackar som frågar :)

ah men det e ju du med de söta conneponnisarna :love: Ge mig en övervuxen borkfärgad (den modellen som blir nästan svart på vintern), sto pllllzzzzz :p

Vi är väl iofs flera med connemaror men tack ändå :D

Dock hoppas jag att mitt stuteri inte behöver stå som uppfödare till en överhöjdare :angel:

Vi är väl iofs flera med connemaror men tack ändå :D

Dock hoppas jag att mitt stuteri inte behöver stå som uppfödare till en överhöjdare :angel:

ah men det är dina bilder jag måste ha sett å fråga inte från var!!

Men föd upp en 155-160 åt mig så stryker vi över uppfödarna å jag kniper käft! :D

men om jag minns rätt så var väl du rätt lång (kan jag ha sett dig i vuxna-som-rider-ponny-tråden?)... jag är 170... mitt fullblod är 160 å jag ser lik förbannat ut som en ponnyunge med för liten ponny ;)

ah men det är dina bilder jag måste ha sett å fråga inte från var!!

Men föd upp en 155-160 åt mig så stryker vi över uppfödarna å jag kniper käft! :D

men om jag minns rätt så var väl du rätt lång (kan jag ha sett dig i vuxna-som-rider-ponny-tråden?)... jag är 170... mitt fullblod är 160 å jag ser lik förbannat ut som en ponnyunge med för liten ponny ;)
Jag finns med i Vuxna ponnyryttare-tråden så det kan säkert vara därifrån :idea: Jag är 171 cm lång så i princip samma längd som du.

Att få fram en så stor connemara är nog inte jättelätt med tanke på att mina ponnyer är 144,5, 143 resp. 133 cm i mankhöjd :p

Såhär såg jag 2008 ut på min storhäst, 158 cm i mkh:
5013_115334816101_6838933_n.jpg

men du ser ute lite som jag, lite längre överkropp å lite kortare ben? eller?

(ok, var finns ponnyn, jag vill ha den gula!! NU!) ;)
Ser du normal ut på ponny så borde jag också göra det ;)

Liknande trådar

Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
354
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 487
Senast: Marita73
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 421
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 848
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve