Tävlingsmusik?

B

Beauty_Boss

Vilka låtar tycker ni är bäst att rida till när ni tävlar?
Jag skulle vilja ha massor av låttips på Lugn musik som ändå passar till ridning :)

moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel, var osäker på vart den skulle ligga!

Sv: Tävlingsmusik?

gud vilken bra tråd! hoppas lite klubbar jag tävlat på ser denna^^ jag hatar när de har en skiva med 10 låtar som spelas från 8 på morgonen till 8 på kvällen! vissa väljer dessutom panflöjtsskivor:O mina öron blöder!!(ursäkta var bara tvungen få ut mig det, har stört mig något enormt på detta^^)
men i övrigt tycker jag faktiskt klassisk musik funkar himla bra, stämningem blir lite mer högtidlig då!

Klassisk musik har jag faktiskt aldrig ridit till!

Det ska ju vara lite variation, tävlingen jag var på sist spelade baara jazz hela dagen, samma skiva..
Det är därför jag tar med mig egen musik :angel: :D

Jag hatar också panflöjt!:mad:

Puh, skönt att få det ur sig ;) Nä, men lite låtar som är mysiga är

*When you believe - Mariah Carey & Whitney Houston
*Stad i ljus - Tommy Körberg
*Wild Horses - natasha bedingfield
*Angels - Robbie Williams

Annars gärna låtar med lite tryck i. Inte hetsiga men med ett bra beat för dressyr. Typ:

*Cheek to cheek - sahara hotnights
*What a feeling
*Hot stuff
Ja, du förstår principen:p

Tycker musiken på dressyrtävlingar brukar vara hemskt dålig.

Sist spelade de dock winnerbäck och liknande, det var bra.
Allt som oftast är det alldeles för lugn och tråkig musik, man somnar ju nästan!!

Ja, jag håller med. Jag vill gärna ha lite med taktfast tempo!

Förövrigt avskyr jag också panflöjtsmusik ;)

*kl* (svar till alla egentligen)

På min förra häst ville jag ocså ha musik med lite fart i eftersom han blev mycket piggare då. På den nya vill jag dock helst ha lite lugnare musik :angel:

nää inte lung musik, musik med tryck ska de ju va :) iaf om de är ponnydressyr, ja lovar att vi ( :angel: okej ja va ponnyryttare till för 2 månader sen) tycker de är mkt mkt mkt roligare att tävla till musik med tryck och inte lugn tråkigt musik. he he de är alltid vårat största samtals ämne på vägen hem iaf :rofl:

Ja håller me helt å hållet, de e segt nog med ponny dressyr och särskilt på lokal nivå men har man bra mysik så blir de lite bättre. Sen har man en seg ponny å man får rida till panflöjt så blir de hela intrycket ännu segare men får man rida till James band eller något annat så får man lite extra...

jag tycker att det är bättre med lunga låtar, en del hästar blir störda av popmusik som skrålar, min ponny är en av dom och det förstör hela programmet eftersom att hon inte kan koncentrera sig. Vet även några till som blir störda av sånt, så kör på lugna låtar så man inte förstör för någon. Sen är det värsta som finns när de på tävlingar spelar en skiva hela tävlingsdagen.

Jag har satt ihop ett antal CD skivor som vi har på våra dressyrtävlingar och dör finns artister som
ABBA
james Blunt
Robbie Williams
Alcazar
osv
Jag vill ha blandad glad musik och får spel om jag skulle fått lyssna på panflöjt eller klassiskt i de 10-12 timmar en dressyrdag kan vara.

Har många gånger ridit till radiomusik+reklam. Inte superkul direkt. Har även ridit till hemska Ronny & Ragge låtar. Vart har den goda smaken tagit vägen??:confused:
Jag måste säga att jag inte föredrar helt lugnt. Jag vill bli peppad!Så en låt som passar takten(kanske musik som skulle Fungera till kür)
Spela inte mozart eller sånt , man blir verkligen inte peppad av sådan musik snarare uttråkad....

Om din ponny blir störd av en viss typ av musik kanske det är värt att sätta på en skiva av denna även hemma, så din ponny blir härdad :idea:

Äre musik på både framridning och när ni rider på programmet ni pratar om? :)

Helst av allt skulle jag vilja rida till ngn taktfast rock. Det skulle också vara skitkul att rida tex till "the way I are" m Timbaland.

Ja, jag behöver mer tryck i hästen :angel:

:banana:

varför inte klassisk musik som uppvärmning och sen köra på med snabbar, "popigare" musik resten av programmet?

Jag tog med en Per Gessle skiva till klubben, och jag tävlade också samma dag. Funkade jättebra tycker jag! :) Lagom mycket fart, men ändå något som når en ganska bred publik.

Helst av allt skulle jag vilja rida till ngn taktfast rock. Det skulle också vara skitkul att rida tex till "the way I are" m Timbaland.

Ja, jag behöver mer tryck i hästen :angel:

:banana:

he he de låter lite som de va med min ponny :P red alltid till låtar som den :)

En tävling för några år sedan, när jag red ponny, hade "techno bubbel" (bästa ordet för det). Det var inte kul att rida till! Man blev jätte stressad och på en lokalponny dressyr är det inte att rekomendera, spec. efter som det var vår och många gjorde sin tävlingsdebut...

80-tals musk och schlager tycker jag kan vara rätt kul. Lagom tryck är bäst. Det får inte vara så tråkigt så man somnar men hårdrock är kanske inte heller att föredra. Gärna musk som man känner igen och gärna mkt blandade typer av musik. Och ffa kör inte samma skiva hela dagen!

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Shaggy
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
826
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka