TÄvlingsluva???

Sv: TÄvlingsluva???

I TR nämns all utrustning som är tillåten, det som inte nämns är mao inte tillåtet.

Har inte jätte koll på TR.. utan det mesta är själv lärt, på tävlingar osv. Dressyren har jag NOLL koll i ....

Inte så lätt!! Blir lättare om de någon gång får tummrna loss och lägger ut det på internet.

Inte så lätt!! Blir lättare om de någon gång får tummrna loss och lägger ut det på internet.

ja för jag har inte någon diretk lust att köpa TR då jag tävlar både hopp, dressyr och även en o annan terräng. Skulle ju typ fått köpa hela boken då ju. sen så ändras det för varje år JIppi

Det är väl bara att skriva ut då :idea:

Jag brukar markera ändrade moment i mina ej helt aktuella TR, och sen skriva vad som är ändrat/ha ändringarna på lösblad

Det är väl bara att skriva ut då :idea:

Jag brukar markera ändrade moment i mina ej helt aktuella TR, och sen skriva vad som är ändrat/ha ändringarna på lösblad

usch krånligt... tycker dom ska sätta in hela Tr på internet och så gör dom bara ändraingarna där varje år.

puttar upp ganska så rejält.
har läst mig till att man inte får ha flughuva på hästen om man inte fått dispans som verkar va svårt att få...undrar om man får rida fram me huva och sedan ta av den när det är dags att starta? i TR står de bara att man inte får ha de...har tänkt att ha de för flugorna och inget annat så ingen behöver spekulera om ja ska proppa i bomull eller för att de e snyggt....

Som jag har förstått det så är det inte tillåtet enligt TR men det har hänt att överdomaren bestämt att ekipagen ska få ha det pga extremt mycket flygfän på vissa tävlingar.

Jag använder ibland flugluva på framridningen o tar sedan av den, och det är inte någon som sagt nåt om det.

Flughuva får man endast ha om överdomaren har givit dispans och då ger de det till alla. Mina två senaste tävlingar ( nationella på storhäst) har de givit dispans för hätta, pga va insekterna

ok, då vet jag det. Har sett andra som haft det på framridningen på samma tävlingar som jag vart på så jag trodde d var OK, men då ska jag inte ha det mer....tackar:bow::D

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka