M
My Beauty
Får man ha tävlingsluva och tävla i även i dressyren?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är jättebra om det blir tillåtet i Sverige också. Jag skulle absolut kunna ha använding av en flughuva under sommartävlingarna, då min pålle är väldigt känslig mot insekter i öronen (vilket han säkerligen inte är ensam om).
Förstår inte vad som skulle kunna ses som negativt med detta..
Ja eller hur! Kollade på bilder från EM dressyren för unga ryttare som precis reds. Där var det flera som hade luvor i samma färg som hästen, tyckte det såg diskret och bra ut. Inget man kan tycka störa domarna direkt!
nää exakt.. okay om man kommer en med rosa eller limegrön kanske man ska tänka om men en direkt färg går ju bra
Men det ä väl ändå upp till ryttaren om man vill ha en limegrön mössa? Jag hade aldrig haft det utan hade helt klart haft en diskret färg, men ändå. Hade också tyckt att det varit lysande om luva hade blivit tillåtet! Men jag undrar om det är tillåtet på pisutdelning, Fleurie hade luva på prisutdelningen på Falsterbo, men de kan haft särskilt tillstånd från överdomaren.
Förstår inte vad som skulle kunna ses som negativt med detta..
Att man kan proppa hästens öron fulla med ex. bomull utan att det syns...
Jag tror att en och annan skulle ta chansen om det var tillåtet med huva
varför ska man inte få göra det med dressyrhästarna när varannan hopphäst har det??
Att man kan proppa hästens öron fulla med ex. bomull utan att det syns...
Jag tror att en och annan skulle ta chansen om det var tillåtet med huva
nää men jag menar i dressyren... man kasnke skulle ha en direkt färg tex samma som hästen eller så...