Tävlingsklubbar stoppas

Sv: Tävlingsklubbar stoppas

Tror at det enklaste i de fallen är att klubbarna som ligger nära distriktsgränserna kontaktar de klubbar i närheten som ligger i andra distrikten och diskuterar lämpliga datum med dem.

Varför inte samarbete mellan klubbarna som ligger nära varandra helt enkelt, det är inte svårare än att lyfta luren och ringa dem, den andra klubben vill knappast krocka med "min" klubbs tävlingar mer än av vad vi vill, dessutom brukar man ofta veta från år till år vungefär vilka tävlingar som kommr när.

Att fösa upp ärendet längre upp i leden och skylla på disktrikten med mer är bara att skapa mer jobb samt ha en "syndabock" när det blir fel.

Senast ändrad av en moderator:

Sedan tror jag iofs att vissa klubbar blir extra populära för att de har ett bra arrangemang.
Klubben jag tävlade på i helgen tror jag är en sådan. För de är kända för väl arrangerade tävlingar.

Givetvis ska även de som tävlar hjälpa till! I de fall där klubben i fråga har mer tävlingar än just de som just den ryttaren deltar i. Det kan ju vara lite svårt att både tävla själv, och hinna hjälpa till så det "blir ngt till".

Men det är ju mer upp till klubbarna själva att fixa. Att tvinga fram fler regionala tävlingar är ju ngt som görs från distriktsnivå.

Och ja, jag tycker gott alla klubbar kan kräva att ryttarna ska hjälpa till med egna klubbens tävlingsarrangemang! Utan ekonomiska mutor! Kanske genom mkt högre anläggningsavgift, medlemsavgift osv för de som smiter undan?

Personligen tycker jag det är KUL att vara funktionär! Men tyvärr har klubben där jag har min häst inga egna tävlingar! Annars skulle jag gärna hjälpa till, trots att jag tävlar för en annan klubb många mil bort.

Det att tävlingstillfällen krockar över distriktsgränserna är ngt som borde vara lätt att undvika tycker jag!
Jag förstår liksom inte hur svårt det kan vara att enkelt fråga närliggande distrikt när de tänkt ha tävlingar...

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
802
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 604
Senast: Calmiche
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 947
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka