M
marijaa
Sv: tävlingskläder?
Nu vet jag ju inte hur det såg ut men det låter som det var färgmatchat och korrekt.
Det är jag i allra högsta grad medveten om men som sagt, det är ju en smaksak, det jag tycker är stilrent och genomtänkt kanske inte någon annan uppfattar på samma sätt.
Lätta klasserna är ju ändå delvis till för att "skola in" folk och kanske man bara tävlar en tävling per år och då känns det ju lite onödigt med en särskild tävlingsgardrob.
Vi kan ju diskutera detta i eveigheter, vi har olika uppfattningar och Fipo tillåter oss att ha det...
På en tävling i Norrland förra hösten gick vi som domare och pratade med en tjej som var klädd lite väl alldagligt på tävlingen. Det var ingen varning i den bemärkelsen, men ett litet "tänk på hur du klär dig på tävling"-snack. Tjejen i fråga red lätt klass och red i blåa skoridbyxor och en blå och röd stickad tröja.
Nu vet jag ju inte hur det såg ut men det låter som det var färgmatchat och korrekt.
Det som står i FIPO angående klädsel gäller även lättklass. Jag håller med Ryver om att det är att visa lite respekt för domarna och arrangemanget.
Ljusa byxor, snygg skjorta/polotröja och klubbjacka elelr kavaj.
Ett tips är att rida med stövlar, man får en stabilare skänkel då.
Det är jag i allra högsta grad medveten om men som sagt, det är ju en smaksak, det jag tycker är stilrent och genomtänkt kanske inte någon annan uppfattar på samma sätt.
Lätta klasserna är ju ändå delvis till för att "skola in" folk och kanske man bara tävlar en tävling per år och då känns det ju lite onödigt med en särskild tävlingsgardrob.
Vi kan ju diskutera detta i eveigheter, vi har olika uppfattningar och Fipo tillåter oss att ha det...