B
Brunni
hej. jag ska tävla min första tävling snart och jag ska tävla barnklass. vad ska man ha på sig? ska man ha kavaj och sånt eller bara svarta ridbyxor och en vit tröja?! vad brukar ni ha? hjälp mig snälla! kram
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hört man kan bli diskad om man har fel kläder.
Men jag har ingen aning om ifall det stämmer...
Någon som hört det samma?
Lite OT: Jag har tävlat i en rosa syntetsadel
När det inte är så stor tävling (öppen) brukar jag ha stövlar/shaps+skor, vita ridbyxor och någon fleace-tröja Kan ju matcha fleace-tröjan med schabraket på hästen om man villhej. jag ska tävla min första tävling snart och jag ska tävla barnklass. vad ska man ha på sig? ska man ha kavaj och sånt eller bara svarta ridbyxor och en vit tröja?! vad brukar ni ha? hjälp mig snälla! kram
Personligen tycker jag att man bör klä sig i tävlingskläder när man tävlar. Att snygga till sig lite hör ju till och är mkt trevligare att titta på. Tycker liksom att man visar "respekt" för hela tillställningen och för domarna. Att komma i svarta ridbyxor och islandströja tycker jag inte passar, ens i lättklass! Vita ridbyxor och kavaj är alltid snyggt och man kan ha en enkel vit skjorta under istället för plastrong så är man inte "överklädd". Om det gäller en väldigt enkel "tävling" typ mer på skoj/träning kan det passa med vita ridbyxor och en snygg jacka.